Thursday, August 30, 2012

tumpas :'(



okay fine..

hilang kemachoaan..haishhh

sy x bermaksud yer

air mata itu bkn simpati or kesian semata2

sy pun x tau nk ckp mcmana

tp xsuka la

tahu..

buruk kan kalu banjir,,,,hahhaha

xtaw la...

xleh lak kental..hhahahahha

okay..abes


ni kali kedua okay..

sy xnk kali ketiga...dismisssedd..hihihi

~ALLAH syg awk lebih tu...Allah sedang memberi hadiah byk pd awk tu....syukuri la...xperlu utk rasa diri lemah..kerna kita sememangnya lemah disisNYa..tp..ALLAH tak pernah kejam..ALLAH tahu ini yg kita mampu dan DIA tahu yg terbaik utk kita...REDHALAH dgn apa yg telah DIA hadiahkan pd kita....sakit itu..akan lg membuatkn kita ingt pd DIA...

*sy tahu sy x layak nk ckp mcm ni...tp...mmg itulah hakikatnya...kalau kita marah dgn diri sendiri..kerna sakit yg diluar kawalan kita..kita marah siapa sbnrnya itu :'(
sama2 kita belajar utk redha dgn apa yg berlaku...cuma usaha tanpa tawakal itu sombong...dan tawakal tnpa usaha itu tidak bijak sbnrnya...jadi...sama2 kita berusaha dan sentiasa BERSANGKA BAIK dgn ALLAH....

p/s--awk x penah susahkn sy pun...dun ever u dare to think like dat...okay..

*untungglaa..entry khas....hahhahhaha

BE STRONG...AND LOVE UR SELF TOO...:)




 
*utk awk**mesti ada jugak...heee..sentiasa lah muhasbahkn diri bahawa setiap saat dan hari yg ALLAH bg kita utk bernafas itu adalah peluang utk kita bertaubat...
syg mana la sgt sy pd awk jika nk dibandingkn syg nya Rasulullah dan ALLAH pd kita sbnrnya..:'(
ALLAH sentiasa ada utk kita..kita ja yg alpa ..astagfirullahazim..


perkongsian dr blog itu dan rasa itu juga~v.3

MENCINTAI BUKAN BERERTI MEMILIKI
 
Janganlah kau angkuh melaungkan.. .

Si dia kepunyaan mu ...

Atau kau kepunyaan si dia ...

Kerana hakikatnya.. .

Kita tidak pernah memiliki sesiapa...

Walau sekeping hati seorang insan...

Tidakkah kau sedar...

Hukum alam menyatakan.. .

Mencintai tidak semestinya memiliki?...

Manusia pandai berpura ...

Berlakon di pentas dunia...

Dan bertopeng menutup rahsia..

Tetapi hati...

Tidak pernah berdusta pada empunya...

Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya...

Tidakkah kau sedar...

Mungkin si dia melafazkan.. .

Ungkapan cinta pada mu ...

Tetapi hati dan perasaannya. ..

Tidak pernah berniat begitu...

Dia hanya berselindung. ..

Di sebalik sejuta alasan...

Dan kau...

Begitu jujur dan setia mencintainya. .

Sehingga terlupa..

Hukum alam menyatakan..

Mencintai tidak bermakna memiliki..

Sesungguhnya. ..

"Aku tidak pernah memiliki diri mu..."

"Dan kau jua tidak memiliki diri ku."

Mengertilah. ..

Kita sebenarnya kepunyaan..

Yang Maha Esa...

Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita...

Kecuali Dia...

Dia mengasihi hamba-Nya...

Dia memiliki hamba-Nya...

Dan ke pangkuan Dia kita akan di kembali.....

dah abes bace ? tahniah ! :D

itulah hakikat sebenarnya kan. hakikat yang saya sendiri selalu lupa.

mencintai manusia tak kira lah ibu bapa, ahli keluarga, kawan, dan saudara mara or isteri ke suami ke bagi yang dah kawen lah (saya lom ade :P)

nasihat tuk diri saya dan juga bolehlah untuk kita semua. kita perlu redha dengan ketentuan Nya. mungkin mereka-mereka terpaksa tinggalkan kita.. mungkin pada suatu saat nanti insan2 yang kita cintai itu kembali kepada illahi...

kerna cinta kita tidak memiliki. tapi hanya meminjami dan menumpangi.

"demi cinta sanggup ku renang lautan api, mendaki gunung tertinggi, meredah segala onak dan duri untukmu kekasihku"

kata si hero kepada heroin.

wah hebatkan kata2 tu.

pada dasarnya memang hebat. namun berbaloikah berkorban sebgitu rupa semata-mata untuk "memiliki" cinta manusia yang memang tidak akan dapat kita miliki. kerna pada akhirnya.. kita mati. kita kembali. kembali kepadaNya. Tuhan Yang Memiliki Segala yang Ada di Langit dan Di Bumi.

"demi cinta sanggup ku renang lautan api, mendaki gunung tertinggi, meredah segala onak dan duri untukmu wahai Pencipta ku"

bisikan hamba kepada Tuhannya dalam doa.

mana lagi hebat?

berkorban untuk Yang memiliki Syurga atau yang mengharapkan syurga seperti kita?

sama-sama kita renungkan. wAllahua'alam.

sharing from:
http://mohamednaqib.blogspot.com/2010/10/mencintai-tidak-bererti-memiliki.html
 
 
~~okay..alhamdulilah...dah terjumpa lagi entry yg bessssttt utk diri saat ini...ALHAMDULILAH..ALHAMDULILAH..bukan mudah...mmg..mgkn aku tampak seperti tiada apa2..dan seperti biasa...sy cuba..insyaALLAH..kerana..sy tahu..walau mcamanapun..perlu teruskan  jua...:)
semoga hati sentiasa berada dijalanNYA  dan kuat utk mencintai krn ALLAH..

**utk awak=smga hati kita sama2 bertaubat dan mengejar cinta yg lebih hakiki...awk..maafkan sy sekali lg..
melalaikan..menkoyakan*bahasa pe ntah*..dan sewaktu dgnnya..rasa penyesalan yg dtg itu mahal utk kita berdua..sama2 lah kita mnjaga diri..insyaALLAH..takkan kita rugi jika kita wat semua ini utk ALLAH..
so, be strong okay**utk diri sy ni..*
~sy dah ckp..sy ni pelik sikit...xpe la..sb pelik tu xseme org ada..dan biarlah sy je yg pelik mcm ni dlm life awk..seyes..dua reyes..sy xnk tgk org yg sy syg berada di jln yg x bape nk cantik*sy x ckp awk salah semua*..kalau boleh..dgn tindakan..berhijrah sebenar2 hijrah kepada yg lebih baik..tamo tipu diri sendiri..syg ttp syg..tp apalah bukti syg itu jika kita JAUH DR ALLAH..maaf:"(
 
 
celik mata hati..Alllah sentiasa sygkn kita

 
Amin...

 
 
 
*ALLAH sentiasa membuka pintu taubat utk kita...sama2 kita menyemai rasa khauf dan raja' dalam hati kita agar taubat kita diterima ALLAH :'(
 

Friday, August 24, 2012

jumaat ke 4..

 
LANGKAH TERCIPTA..
 
 
Semalam aku kelukaan,
Kecewa kehampaan,
Mencalar ketabahan,
Impian seringku harapkan menjadi kenyataan
Namun tak kesampaian,

Allah…
Inginku hentikan langkah ini
Bagaikan tak mampu untuk ku bertahan
Semangat tenggelam lemah daya,
Haruskah aku mengelamun jiwa
Ku berbisik inilah dugaan

Dan langkahku kini terbuka
Pada hikmah dugaan uji keimanan
Dan dilontarkannya ujian diluar kekuatan setiap diri insan

Allah…
Pimpini diriku,
Untuk bangkit semula meneruskan langkah perjuangan ini
Cekalkan hati dan semangatku
Kurniakan ketabahan........
Agar mimpi jadi nyata..
padaMu ku meminta

Dan ku mohon agung kudratMu
Wahai Tuhan Yang Satu
Segalanya dariMu
 
~aku....kene kuat semula...aku..kene..perlu..
wahai diriku, tolong jgn tewas dgn pujukan nafsu dan diri yg tidak kemana2 itu..huhuhh
anda tahu diri dan kekuatan anda dimana..
yup!
ALLAH...
maka..kuatkan hati..tingkatkan amalan..
tiada dua..tiada lain...hanya ALLAH tempat utk mengadu
sangat bersyukur..setiap kali aku goyah..aku akan menerima pengisisan peringatan utk aku tetap teguh...bukan mudah..sgt bukan mudah..tp bak kata doctor itu..untuk menjadi SUPER MUSLIMAH..mmg akan sentiasa diuji..
 
 
'SESIAPA DIKEHENDAKI OLEH ALLAH BAGINYA KEBAIKAN AKANDIBERIKAN CUBAAN KEPADA-NYA'(HADITH RIWAYAT AL-BUKHARI)
 
Allah menyayangi dan mencintai kita, maka DIA tidak mahu kita berada dalam kesesatan lagi
 

 
*untuk awak..maafkan sy sekali lagi...sy xkuat mana pun awk...tp..nampaknya mmg ini tetap yg terbaik utk kita..maafkan sy...semoga awk sentiasa bahagia dan berada dalam redhaNYA..
 
 

Friday, August 10, 2012

maafkan saya.....maaf..:'(

Assalamualaikum

Alhamdulilah..kerana kita masih diberi peluang untuk beribadah kepadaNYA..masih lagi diberi peluang untuk memohon keampunanNYa...

Ya ALLAH..hati ini sering meronta2 sejak kebelakangan ini...aku tahu aku wat menda betul..tp hati dan perasaan ku berperang sesama sendiri..Ya ALLAH..betapa dugaan hati ini...aku perlu tempuh untuk meraih CINTAMU...kuatkanlah hati ku yg rapuh ini ya ALLAH:"(

Hanya Engkau yg tahu apa yg sedang aku rasakan..ckp mmg mudah..nk tepis mcm tu ja..tp yg menanggung ini..hati dan perasaaan empunya badan...subhanallah..

aku kerapkali berfikir..dia benci aku ke skg..die marah aku ke..die mesti dah bosan sbb aku amik keputusan mcm ni buat kesiankalinya...maaf awk..sy xleh nk tgk awk dan sy sama2 berada dijalan yg mcm ini..jika ini yg perlu sy lakukan..sy kene kuatkan hati..kita berdua tahu...hati kita mcmana..sy lg tahu diri sy mcmana bila sy dah sygggggg sgt kt sesorg itu..cuma..

ALHAMDULILAH..ALLAH SANGAT SAYANGKAN KITA AWK....

PERCAYALAH..

SB..ALLAH xpernah hukum kita directly dgn kesalahan yg pernah kita buat...ALLAH bg peluang lg..peluang utk kita bertaubat...KEMBALI KEPADANYA...jadi..takkan kita perlu sia2kan peluang RAMADHAN yang belum tentu lg kita jmpa tahun hadapan ini..

awk..pada mulanya, mmg sy rasa nk sgt ckp dgn awk sekali lg..face to face..tp nti..mesti drama sinetron habes...ratu airmata seme ada..dan plg sy takut sekali..sy takkan kuat..jadi..sy amik keputusan mcm ni..mgkn pd awk, sy keras kepala dan pentingkan diri..tp awk..percayalah..mmg ni yg perlu dilalui..atas dasr SAYANG yg sering dikatakan itu..

sy takkan pernah benci awk..

sy selalu......awk...

awk tahu apa yg sy nk ckpkan..:(

biarlah org nk kata sy bodoh ke apa..tp wat masa ni..sy ttp akn berbaiksangka dan mendoakan awk...berjaya dunia dan akhirat..

sy mmg xrasa awk akn menjengah ke blog sy ni...tp kiranya awk baca..tlg lah awk...sama2 lah kita rendahkan diri...banyakkan sujud kepada ALLAH..kerana disitu akan timbul rasa kehambaan yg menebal dlm diri..kita mmg x punya apa2..

YA ALLAH..tetapkanlah hati aku...untuk berpegang teguh dijalanMU

Allah mmg sgt sayangkan kita...jaga solat...jaga iman...dan hindari maksiat..tingkatkan ketaatan..



:'(

biarpun pahit...sakit buat sy utk hadapi semua ini..tp ini yg terbaik utk kita..andai mmg dah tertulis di Luh Mahfuz..awk adalah yg terbaik utk sy..kita akan bersama juga satu hari ini..sy percaya dan kita kene percaya ALLAH TAHU YG TERBAIK UTK KITA..sama2 kita doakan...biarlah masa yg membaiki hati kita..*tapi kite kene usaha tingkatkan amalan juga taw:)*


again...it woudn't be LOVE if sending them straight to hell
it woudn't be LOVE if trying to make them fail
it woudn't be LOVE if making them far away from ALLAH :"(


CINTA ALLAH ITU YG HAKIKI..ALLAH LAGI SYGKAN KITA DRP SEGALANYA..KEMBALILAH MERAIH CINTANYA..INSYAALLAH..SEMOGA KITA SAMA-SAMA PEROLEH KEBAHAGIAAN YANG ABADI..



*dari saya yang sedang menguatkan hati krn syg ini*

p/s--walau dimana jua awk berada..ingatlah..awk x pernah sorang taw..ALLAH ada..
dan doa sy sentiasa ada utk awk:"(

Tuesday, August 7, 2012

perkongsian dr blog 2 ~rasa itu juga

Assalamualaikum dan salam Ramadhan.


~~sedikit perkongsian daripada pembacaan dr blog2...terima kasih ats perkongsian ilmu ini..
semoga kita sama2 mendapat manfaat drp perkongsian rasa ini..


Assalamualaikum dan salam Ramadhan

Dua semester lepas, seorang pelajar saya (perempuan), pernah mengirimkan sms kepada saya, "Madam, terima kasih di atas segala2nya. Betapa saya ingin memeluk madam seperti memeluk ibu saya, tapi saya malu." Saya membalas sms dia, " Tak pe..insyaAllah, masih ada peluang utk kita berjumpa semester depan. Dan kalau jumpa nanti, peluklah saya kalau awak nak."


Semalam
Dia datang datang ke ofis saya, dengan wajah suram dan inai masih dijari.Belum sempat berbual panjang, dia memeluk saya dengan erat dan disulam dengan tangisan. basah bahu saya dengan airmatanya. Saya bertanya, "Kenapa? awak sepatutnya gembira sebab baru saja bernikah dengan pilihan hati awak." Dalam sedu dia menjawab, "Madam, saya nak bercerai, saya dah tak boleh nak teruskan hidup dengan dia. Dia sangat berbeza dgn dia yang saya kenal sewaktu bercinta dulu"

Astaghfirullah...hancur luluh hati saya waktu itu bagai kaca terhempas ke batu. Tak perlulahsaya sebut kenapa dan mengapa dia hendak bercerai ketika inai masih di jari. Saya cuma ingin menasihati pelajar2 saya, dan rakan2 FB saya yang masih muda, ingatlah pernikahan bukannya trial and error. Pernikahan bukannya ujian amali atau ujian praktikal. Janganlah hanya kerana kawan2 kamu telah bertunang, maka kamu rasa kamu juga perlu bertunang. janganlah hanya kerana kawan2 kamu telah bernikah, maka kamu rasa kamu juga perlu bernikah. Pernikahan adalah sesuatu yang sangat suci dan ianya memerlukan pengertian, pengorbanan dan kesabaran. Kesabaran bukan bertahan utk seminggu dua atau sebulan atau setahun. tapi kesabaran itu perlu utk membuktikan kamu beriman kepada Allah dan RasulNYA.
Kepada pelajar2 yg telah bernikah di usia muda dan masih belajar, saya merayu kepada kamu semua hari ini...tolong jangan terlalu dipaparkan kemesraan kamu di facebook. jangan terlalu menunjukkan kesronokan bernikah di facebook. saya mohon dengan setulus hati saya. tolong kurangkan posting2 romantik kamu di FB. Saya tidak mahu lebih ramai pelajar yang merasakan seronoknya bernikah.Tapi mereka lupa bahawa di sebalik keseronokan pernikahan itu dipenuhi dengan tanggungjawab yg amat berat.

Dan bukan semua orang bernasib baik mendapat pasangan hidup yang baik. Jadi, cukup2lah kamu berposting tenatng bulan madu kamu, hentikan dialog2 romantik kamu di FB, ucapan sayang dan cinta itu simpan utk tatapan kamu dan pasangan kamu saja.TOLONGLAH....saya merayu daripada kamu. Dan kepada pelajar2 yg masih berfikir tentang bakal suami atau isteri, berjumpalah dengan mereka yg lebih arif tentang hidup. Mintalah pendapat mereka tentang mencari pasangan hidup. Ingatlah anak2ku, adik2ku..pernikahan bukan satu percubaan, tapi satu tanggungjawab yang amat berat. Saya tidak sanggup melihat kamu menangis...tidak sanggup sebab saya sangat sayangkan kamu. jaga diri kamu baik2.

<Copied from IIUM Online - Madam. Fauziah Mohd Noor.>





<credit to fatinliyana.blogspot, akuislam.blogspot>

~tak salah pun nk kawen awl ke kawen apa ke...yg penting..NIAT KERANA APA..sb..walau mcmanapun..CINTA ALLAH juga yg ABADI..susah nk wat ni..cuma..ianya tak mustahil..mereka yg nk berkongsi kebahagiaan didunia ini, xpelah..tp..kita yg membacanya itu...jgn terlalu cepat VERANGAN a.k.a NAK MCM TU JUGAK...doa dpt psgn yg soleh dan lebih baik utk memimpin kita**nk yg soleh..kite kene jd solehah dulu..huuu*..mereka berkongsi..itu pendapat mereka..tp kita yg membaca..perlu berada di realiti..tak semua yg mereka share itu tidak bagus..pucuk pangkalnya..terpulang pd diri kita yg mengambilnya..**ingatan utk diri yg rapuh ini juga*

teringat lak apa yg ustaz don ckp ni:


**rajin betul menulis ari ni..sekian^_^

untuk rasa ini buat sekian kalinya


Assalamualaikum dan Salam 18 Ramadhan...

Alhamdulilah..kita masih diberi nafas utk bertaubat dan beribadah kepada ALLAH..bunyi mcm klise sgt kan ayat2 penyata mcm ni..tu la..xnk bunyik klise...xkuar la ayat2 yg berbaur ingatan ni...mgkn dgn pendekatan berbeza..tp..xsalah jika kita melahirkan rasa syukur kita ini..mmg secara hakikatnya..kita patut rasa bersyukur krn ALLAH masih bg peluang pd kita yg SELALU LUPA DAN ALPA ni...aku ckp utk diri aku jugak..untung2 ngah bulan mulia nie, rasa keinsafan meninggi dalam diri kita...time nie..kita kene AJAR DAN DIDIK hati kita betul2...supaya..ramadhan tidak sekadar lalu dalam hidup kita..biar RAMADHAN ini menjadi titik permulaan kepada perubahan dan ISTIQAMAH kita..

huuuuu~

ckp..mmg mudah..nk wat tu...mmmg payah...

mmg payah sgt..:'(

tapi..xbermakna..kite kene menyerah kalah...nk wat lagi ke dosa2 yg menghantui diri yg lemah tu...baik la kite kembali ke jalan benar yg penuh perit payah ni...berbaloi..sbb?

sbb...DUNIA INI HANYA SEMENTARA DAN TEMPAT PERSINGGAHAN KITA SAHAJA...mmg seme sedia maklum pasal statement ni..tp..kdg2 its just there..sbb tu kita didatngkan DUGAAN a.k.a UJIAN...sbb..ALLAH nak kita INGT PADA DIA SELALU..SEDAR DIRI TU HAMBA SAHAJA..xpunya apa2 pun...seyes...xpunya apa2 pun:"(

jadi..wahai diriku...tolonglah bertahan buat ke sekian kalinya...huhuhu...tahu..sayang..sedih..tahu sgt seme tu*mcm ckp kt org lain ja.huu*
cuma...bukan ke diri lg sedih bila wat dosa dan wat perkara yg salah itu..diri bukan kuat mana nk tahan sme tu..bulan ramadhan yg xde syaitan ni pun kdg2 goyah..inikan pulak bulan yg syaitan ada kiri kanan atas bawah depan belakang tu....

tetapkan HATI

LURUSKAN niat..

YAKINLAH...DENGAN MENCARI REDHA ALLAH ITU..LAGI BERHARGA DR SEGALANYA :"(


~BUAT AWAK...tlg jgn salah faham..sy wat bukan sbb jeles a.k.a marah..*BUNYIK MACAM TIPU XMARAH..TP ITU MEMULA JA..LEPAS TU DAH IMMUNE..*sy wat seme ni..sb sy mmg xnk dah...xnk dah terlibat dlm perkara ini..sayang?mmg sayang..tipu sgt x syg..bukan bola pun hati ni..tp..sy ttp kene baiki diri dan semua ini..pentingkan diri??owhh....maafkan sy..sbb sy mmg perlu pentingkn diri..bkn diri sy shj..tp sy perlu pentingkan diri awk jugak...krn syg ini..kita perlu facing sme ini...jgn risau..doa sy x pernah lupa pd awk..**ayat ni mcm pernah dickp ja..hmmm*
maaf jika awk rasa sy xnk bersama awk utk membaiki diri..bkn itu yg sy nk buat..tp sy tahu kekurangan diri sbg anak adam yg lemah dn dipenuhi kekurangn jiwa ini..sy sentiasa doakan awk..semoga awk dibukakan pintu hati utk bertaubat dan mendapat hidayah dr ALLAH..krn hidayah itu milik ALLAH..namun, tugas kita adalah mencarinya:'(
tolong..tolong sama2 kita bukak mata hati...semoga segalanya yg terbaik buat kita..
p/s--sy tak taw pun awk tgk ke tak blog sy ni..mgkn setahun kemudian, 5 tahun kemudian, atau pun x tgk2..xpelah..huhu..tp sy nk ckp ja..ni mmg yg sy rasa skg..maafkan sy dan tolong jaga diri dan iman kita dgn LEBIH GIGIH LAGI...



sy sgt setuju...

tingkatkan amalan..ISTIQAMAHLAH


:'(

~semoga hati kita dijauhkan drp menjadi begini..amin.


~~aku_18 Ramadhan 1433H