Wednesday, October 24, 2012

Sabar dan Sayang...

assalamualaikum..

sabar

sabar

sabar

dan

sayang

kerna sayang, ramai org sanggup bersabar dgn sesuatu yg tidak kena pd dirinya

kerna sayang, semua org sanggup telan shj kekurangan yg ada

kerna sayang juga, ramai yg sanggup dilukai dan terus membiarkan diri terluka

kerna sayang, ramai yg sggup mendiamkan diri walaupun tidak bersetuju dgn apa yg diperkatakannya

kerna sayang jua, diri snggup membiarkan diri sendiri terus bersedih dan bersedih..

kerna sayang

kerna sayang..

sayang yg mcmana ek??

haaa..lets think bout it with our rasional akal okay^_^

kerna sayang???snggup kita biarkan org yg kita syg tu buat salah yg berterusan?

kerna sayang?? sanggup kita tgk dia yg kita syg tu dihadapan PEMBERI RASA SAYANG  itu kelak mengatakan bahwa' dia ni yg x ingtkan saya bahawa semua ni salah"

kerna sayang??sanggup kita tengok dia dimurkai ALLAH

kerna sayang??sanggup kita membenarkan yg HARAM DARIPADA YG HALAL?

kerna sayang??sanggup juga kita terus membiarkan diri kita dan diri dia terjerumus ke lembah maksiat..

kerna sayang??sanggup berhabis duit atas sesuatu yg tidak/belum pasti lagi

kerna sayang??sanggup..sanggup MERENTASI API NERAKA ??

kerna sayang....sayang nyaaaa.....~~

astagfirullah...astagfirullah..astagfirullah

saya bukanlah org yg baik utk mengatakan semua ini...bukan..byk sgt khilaf diri dan sgt byk dosa yg dilakukan..mgkn sy jua pernah menyanyangi seseorg seperti KERNA SAYANG itu...
NAMUN..sy bersyukur...BERSYUKUR..kerana ALLAH MAHA PENYANYANG telah byk memberi pengajran dan peringtan kepada sy dgn semua ini..ALLAH MAHA MENGETAHUI apa segala isi rasa saya ttg ini..mmg benar, berkongsi sesama manusia itu tidak salah..namun..jgnlah kita lupa..MENGADU..MERINTIH KEPADANYA..ketika kita sedih dan senang..

ALLAH menjaga diri sy...menutup aib..membuka mata hati...menggerakkan hati sy yg dahulunya merasakan aku lah yg terbaik..alhamdulilah...walaupun aku tahu..dosaku terlalaluuuuu byk sehingga aku malu utk memohon kepada MU..namun..aku percaya..ALLAH MAHA PENGAMPUN..aku tak sanggup lagi utk berpaling drMU walaupun aku mgkn kehilangan insan yg aku syg itu...

namun...aku tetap akn sentiasa berdoa..berdoa..kerana aku tahu..kekuatan seorang hamba itu adalah pd DOA nya...ALLAH MAHA MENDENGAR..MAHA MELIHAT...aku tahu ALLAH sentiasa ada...kali ini aku byk terkedu..betapa..betapa manusia itu mmg tidak pernah puas dan nmpk apa yg telah diusahakan..alhamdulilah..mmg bkn niat aku utk lakukan semua ini krn seorg insan...alhamdulilah..bila aku sudah berdetik itu..ALLAH sentiasa tunjukkan lg apa YG SEBENARNYA itu...ALHAMDULILAH

aku x kan kata aku kuat utk hadapi semua ini..aku tahu aku jua manusia biasa...tp...kerana aku manusia biasa lah aku tak perlu PATAH KEMBALI...mampukah wahai diriku utk merasakan BALASAN DISANA.

kita sering ingat bahawa ALLAH MAHA PENGAMPUN..namun kita juga kene ingat bahawa ALLAH MAHA MELIHAT SEGALANYA..ALLAH PUNYA HAK UTK MENGHUKUM KITA..dan.untuk itu..marilah sama2 kita KEMBALI KEPADANYA KERNA

KERNA KASIH SAYANG NYA ITU TIADA TANDINGANNYA :'(

KERNA KASIH SAYANG DAN RAHMATNYA ITU LAH SEGALANYA

KERNA PENGAMPUNAN NYA ITU ADALAH KEUTAMAAN KITA

ya ALLAH..tabahkanlah hati ku ini...utk menempuhi segala yg mendatang..jgnlah KAU bolak balikkan hati ini setelah ENGKAU berikan hidayahMU..
ya ALLAH..berikanlah taufiq dan hidayah kepada insan tersebut...kasihi dia..lindungi dia dan peliharalah dia daripada azab api neraka..
ya ALLAH..berikanlah kesempatan kepada aku dan ibuku utk menjadi tetamu MU yg ALLAH..
amin..



semoga kita sntiasa mereflek diri sendiri dan muhasabah diri bahawa diri ini sentiasa melakukan kesilapan dan membaiki diri dr masa ke semasa kerana PENCIPTA kita..bukanlah kerana MAKHLUKNYA..

dan jika BENAR SAYANG..BAWALAH KE SYURGA BUKAN MENGHAMPIRI KE NERAKA..


Tuesday, October 16, 2012

hujan~

salam

xtaw nk tulis apa

sebak~

:'(

aku kene kuat

kene kuat krnNYA..

YA ALLAH..sesungguhnya hanya ENGKAU sahaja yang tahu apa yg aku rasa skg..kuatkan hati ini YA ALLAH..aku tahu..aku tahu aku perlu lalui semua ini..

aku...

aku...

hanya hambaMU yg hina ya ALLAH..

sehingga aku perlu buat begini yaALLAH..

kuatkan hatiku

sehingaa aku benar2 lapang dgn apa yg terjadi..

kekalkan aku dijalanMU ya ALLAH..


 
utk awk yg sy sntiasa syg...tlg jgn salah faham pd apa shj yg sy lakukan..sy tahu sy xmcm mrk yg lain..sb..sy syg sgt kt awk ni haa..:'(
tp..sb sy terlalu syg..sy kene wat mcm ni jugak..
awk..kali ni sy mmg harap sgt lah awk baca blog sy ni...
sy tahu awk mmg xnk jenguk pun..xpe la...sy ckp apa yg sy harap ja..
suatu hari nti..sy tahu awk akn tahu juga..sy percaya tu
sy percaya ALLAH akn bukakan juga pintu hati awk itu..
sy percaya ALLAH akan jagakan awk dgn baik..
sy percaya..:')
sb..sy percaya..sehingga kini..ALLAH sgt sygkn kita...sobs:'(
tolonglah hargai setiap saat kita bernafas ini utk berubah jd lebih baik..
sy akan sentiasa doakan awk..
krn awk telah byk mengajar sy segalanya
maafkan sy ats semua kekurangan diri sy
maafkan sy..krn syg begini
krn yg pasti
jika benar CINTA...mestilah bersama menuju ke jalanNYA
jika menuju murkaNYA..bukan cinta namanya itu:'(
maaf...
 

Thursday, October 11, 2012

alhamdulilah~~

Assalamualaikum

sekadar ingin meluahkan rasa gembira bila dpt kad itu:)

aku agak terkejut..tp x la terkejut sgt kan..hehhehe..yer la..kuasa ALLAH, bab2 jodoh kawen mati ni..mmg kuasa ALLAH..

ALHAMDULILAH

ALHAMDULILAH

ALHAMDULILAH

aku sgt hepi

hepi melihat dia dah bersedia utk menjalankan tggjwb yg berat itu

hepi melihat dia semakin menjadi lebih baik**sobs..sedih lak*

hepi la utk anda..sahabat..:')

yer, kita pernah ada ksilapan kita sendiri..kita pernah ada masa silam..pernah buat silap...namun,,

siapa kita utk menghukum org yg telah mahu berubah..siapa kita....

ALLAH sentiasa membuka pintu TAUBATNYA seluas-luasnya..cuma kia ja masih teragak2 utk memasukinya kerana?

kerana masih sygkan SESUATU YG TIDAK PASTI ITU..

wahai hati..tolonglah kuat...kuat....doakan yg terbaik utk dia*nie bkn utk bkl pengantin*
dia yg aku syg...dia yg aku harap dan mohon utk ENGKAU BUKAKAN PINTU HATINYA UTK BERTAUBAT....insyaALLAH..aku yakin..masanya akan tiba..mgkn waktu itu..segalanya telah berubah..dia..aku dan masa lalu kami.....

sekian, celoteh rehat....btw..tarikh kawen tu mmg dekat2 dgn birthday aku..hehehhe...

semoga segalanya dipermudahkan..dan kembalilah kepada ALQURAN DAN SUNNAH jika terdapat sebarang permasalahan:)

mabruk sahabat

semoga anda berdua bahagia sehingga jannah sana

 
:')

 
*selamat berbahagia sahabat:)

Tuesday, October 9, 2012

target!

Assalamualaikum

saja nk singgah lunch jap..huuhuh..

xrasa nk lunch sb da kenyang*alhamdulilah*

tp..rasa nk tulis

ya, aku target..kuar lg satu troli dr bilik aku..paling lewat esok ptg....chaiyuk fara..

walaupun kepeningan kepalaann..huhu...menatap sistem dn katalog ini..tp rasa besstt sgt..hehehe..cepat..xsbr nk keluarkan ini dan masih ada dua yg menanti..huk3..

tue sahaja..


nanti nk share pasal SEMINAR BAITUL MUSLIM yg lepas..best3 ^_^

antara quote yg aku ingt*dr HILAL ASYRAF*:

 
APA JUA YANG MEMBAWA KEPADA MURKA ALLAH
 
BUKAN CINTA NAMANYA
 
 
HAA...maka utk itu..khas buat awk yg masih dan sntiasa disayangi....
 
tolonglah mengerti rasa hati sy ini..maaf sgt jika tertak kene cara..huuhuh..
 
sy sgt xnk membawa kpd murka ALLAH
 
krn itu bukan sayang atau cinta namanya..
 
maka.......baiklah...jaga diri ea wahai diriku..huhuhu
 
 
sudah2 la sebok nk carik sapa IMAM kita..jom baiki diri dulu~

 
^_^
 
 
untuk awk..semoga dibukakan pntu hati utk lebih
 
mencintai ALLAH dr segalanya..
 
sy percaya awk boleh jd lebih baik dr itu..

 
 
 

Monday, October 8, 2012

seminar IBRAH SURAH ALFATIHAH~290912

Assalamualaikum

dan salam di opis..heeee:)

*nampak x, kene cover byk keje sb???sendiri tahu laa..hiks..

okay..bukan nk citer pasal opis..ni sementara nk balik, aku nk citer pasal seminar yg first time aku join baru2 nie..iaitu :

SEMINAR IBRAH SURAH ALFATIHAH,
 
KELAB GOLF UKM
 
25 SEPTEMBER 2012
 
9.00 PAGI - 5.00 PETANG
**LMBT DTG SB TREN..HUHU**
 
~PENEMAN SETIA SEMINAR INI = MAZ DAN KEMA..^_^
 
okay...alhamdulilah sgt..sbb first time g ni..pengisian sgt byk..muhasabah diri..tertepek kt diri tu yg xtahan...sarkastik..scary ja dgr bila USTZ HASRIZAL JAMIL *penceramah* tu ckp yg ALLAH murka dgn org yg sarkastik ni..aku dgn maz mcm krik..krik ja....kami byk bringt la lepas ni utk berkata2...
 
ustz byk share pasal pengajaran dr surah alfatihah ini..
 
betapa ALLAH sygkn kita sgt...aku x tahu mcmana nk describe..tp alhamdulilah..byk yg dpt dr seminar ini...terima kasih ALLAH kerana memberi peluang dan kesempatan kpd kami memperoleh ilmu dr seminar ini..alhamdulilah

antara input yg aku dpt ialah :

INPUT + PROSES = OUTPUT
 
input: akidah \ IMAN
 
proses : ibadah \ ISLAM

output: akhlak \ IHSAN


bila kita jaga input dan proses kita, insyaALLAH, kita akan dpt memperelokkan akhlak kita. AKhlak itu akan kelihatan dan menjadi baik apabila kita mnjaga solat kita, puasa kita, zakat kita dan perkara2 yg telah disuruh oleh ALLAH utk kita melakukannya...

mmg betul TIDAK SEMUA ORG YG SOLAT ITU BAIK, TETAPI YANG PASTI UNTUK MEJADI BAIK, SESORG ITU PERLU SOLAT..

Solat adalah satu KOMUNIKASI terbaik kita dgn ALLAH dan surah ALFATIHAH adalah syarat utk kita mendirikan solat.







 
*credit to:drcintapunya.blogspot:)
 
*semoga kita semua dapat memahami dn menjadi lebih baik sblm ini.
 


*setelah puas berlari mendapatkannya..hihih
 
 
maz yg juga berlari..tp lari anak..;)
 
*utk awk, sy pegi pgram ini hanyalah utk menambh ilmu..
 
tidak ada niat lain dan byk yg sy belajar :)
 
 
 

Monday, October 1, 2012

cinta???

assalamualaikum

cinta??

hmm...aku sendiri pun boleh confused dgn makna cinta ni..

cinta pd org lain smpai wat kita lupa sapa diri kita

apa kekuatan kita sbnrnya

apa yg perlu kita lakukan

apa yg PATUT kita lakukan

apa yg pernah kita lakukan..


CINTA..

ada org smpai lupa pada pemilik rasa cinta ini..

lupa sampai melakukan perkara yg DILARANG oleh PEMBERI RASA CINTA ini

lupa sehingga lupa tggjawab diri

lupa sehingga lupa pada keistimewaan diri

lupa segalanya..

CINTA

boleh mbuatkan kita jd lebih baik lg

membuatkan kita bertaubat

membuatkan kita rasa betapa teruknya diri kerana lupa CINTA YG HAKIKI..

membuatkn kita kembali kpdNYA..

SETELAH??

adakah setelah kita ditinggalkn?

setelah kita meninggalkan?

atau ketika masih bersama??

JIKA BENAR CINTA..

JIKA BENAR SYG...

TOLONGLA DIRI ANDA

JAGA DIRI

JAGA DIRI BERLANDASKAN HUKUM PEMILIK CINTA ITU

TIADA ERTI SYG JIKA MEMBAWA DIA DAN DIRI KE NERAKA

YA ALLAH, ampukanlah kami...ampunkan segala dosa2 kami..

kerana rasa syg, kita belajar bagaimana utk besarkan hati..menerima dia seadanya.membaiki diri, dan plg penting, menyedari betapa besarnya CINTA YANG UTAMA itu..Allah tak pernah lupakan kita walaupun kita selalu sgt langgar apa yg dilarang..BETAPA CINTA DAN KASIHNYA CINTA ALLAH ITU..

smga aku istiqamah dgn apa yg aku juangkan ini...kuatkan hati ku..

berikanlah kekuatan kepada mereka yang ingin membuat UTURN kepada MU..

*mood: nk menulis pasal ini*

 
:'(

 
 
*terima kasih ALLAH..krn terus menerus memberikan petunjuk kpd ku..aku tahu..aku masih belum kuat pn..rapuh sgt...namun, aku akn ttp berusaha utk menjaga..menjaga diri...aku perlu wat mcm tu!
wahai diriku, tlg kuatkan lg hati mu itu..lawan byk sikit pak su tuh..faiting!