Monday, November 26, 2012

hepi birthday suhaiza~

Assalamualaikum
 
okay
 
hehhehe..ni ngah teman sue nk packing barang...
 
suhaiza dah nk pindah :'(
 
actually xde la hepi pun...sedih..tp xnk rasa sedih sbb nti banjir kat dlm beting ni..
 
suhaiza..kawan terawal aku kat uitm kuala pilah..
 
dia yg byk bantu aku..time aku xde kete..time aku down.sue byk tlg aku..
 
byk sbnrnya memory kami bersama..aku sue dan maz..
 
hmmmm..jap lg la sambung..
 
nak tlg suhaiza kemas barg jap...
 
bubaiiii
 
*utk awk: smga dilindungi ALLAH selalu..
 
 
nie test utk suhaiza jer..:)
hadiah birthday suhaizaaa....<3
 

PERCAYA...


assalamualaikum
 
sekadar perkongsian dr internet..
 
yg memberi kekuatan dan peringatan kepada saya
 
hari ini dia mungkin tidak bertudung
esok lusa mungkin dia adalah yg paling ikhlas menutup auratnya..
 
hari ini mungkin dia seorang yg kaki mencarut
esok lusa mungkin dia adalah yg paling lembut bicaranya..
 
hari ini mungkin dia seorang yg ingkar kepada ALLAH SWT
esok lusa mungkin dia adalah yang paling istiqamah melaksanakan qiyamullail kala kita semua sedang lena
kita tidak pernah tahu dan tidak akan tahu
tugas kita bukan ME'NERAKA'KAN orang
tetapi
mengajak manusia pulang ke jalanNYA
 
jangan kita hina permulaan seseorang
kerana kita tidak tahu
bagaimana pengakhirannya...
 
 
 
 
**ALLAH MAHA MENGETAHUI..sy tahu akan tiba masanya nti..awk..maafkan sy ats semuanya..semoga ALLAH mengampuni dosa-dosa kita dan ibu bapa kita..
awak..ALLAH tidak pernah kejam pd kita..ALLAH selalu bg kita masa dan peluang utk berubah dan bertaubat..
awak..mgkn awk takkan baca apa yg saya tulis..namun, biarlah ianya menjadi satu doa dan peringatan kpd diri sy utk tidak sesekali berputus asa utk berdoa:")
awk..sy jua manusia biasa...manusia biasa yg sering alpa dan perlukan peringatan..sy x mmpu utk bertindak seperti mereka yg berada disekeliling awk, tp ini hanya yg sy mampu..
moga segala yg berlaku dpt menjadikan diri kita lebih baik disisi ALLAH.
sy bersyukur
krn sy kenal awk dan byk perkara sy belajar dn ambil iktibar
semoga ALLAH sentiasa mengampunkan dosa-dosa kita
krn tiada yg lebih utama melainkan redha ALLAH dan pengampunan ALLAH kpd hambaNYA
 
 
*dari seorang saya yg hina lagi alpa*

Friday, November 23, 2012

haaaa.....tetibe rasa cam ni yg xbeshhhh

assalamualaikum..
 
tetiba terasa terpanggil pula utk ckp kt blog ni...
 
hmmm..aku rasa aku sendiri perlukan masa
 
haisshhh..pelik lak rasa ni
 
jeles ke..tak...
 
riso??
 
lagi la tak...abes??
 
astagfirullah...confius aku dgn rasa aku sendiri..hahhaha..tp..aku pasti..rasa ni cuma sementara..
 
dan bukan aku sorang yg rasa mcm ni...*aku taw ko tgh baca jugak..cuma x taw bila ko baca..hihhhi*
 
pada aku..aku personally, teringt balik saat2 aku leh berkawan dgn dia..berkawan baik dgn dia...dan melihat dia nakal...melihat dia mnjadi lebih baik...aku sbg kawan, bersyukur sgt..dan aku gembira dia sudah berbahagia bersama yg halal buatnya..alhamdulillah..
 
aku tahu..itu masa dia..alhamdulillah
aku bersyukur..cuma..
keadaaan..
keadaan tidak seperti dulu
mestilah
dan ianya agak menjanggal kan aku sedikit*bahasa apa ni*
dan aku takut..
takut sbb?
sbb aku punya seorg sahabat begitu rapat dgn aku
sahabat yg bila aku susah..dia mmg ada dr dulu dan alhamdulillah sehingga kini..
ada juga masa aku sendiri dgn dunia aku..aku tahu..ada masa utk itu..tetapi..sahabat aku itu tidak pernah memulangkan buah keras pd kehilangan aku yg agak lama pd aku lah..dia ttp ada..waaahhh*sedih lak*
 
susah kan nk jumpa org mcm mereka ini...yg sorang itu telah pun berbahagia..*ALHAMDULILLAH*
dan aku menanti yg sahabat aku pula..dan aku merasakan..sure!!!seyess!!aku akan rasa lebih lain dr yg ini...hmmmmmmm~~~pikir dah mende merepek kan...tapi fara???
 
mana ko tahu ko akan facing seme ni dgn keadaan ko x mampu..yup..mgkn ko akan rasa lain..tp rasa lain yg ko mampu handle...haaaaa...nampak tak??sbb apa?
sebab...
sebab...
ALLAH takkan kejam dgn hambaNYA.
jgn tamak sgt beb!!!
dia pernah dtg dlm life kita..itu satu nikmat...dia dah pernah menggembirakan kita..sama2 susah..dan sewaktu dgnnya..itu juga nikmat...maka??apa lg yg nak..amboooiiii..tamak bebenor nihhh
haaa..aku saja jer nk post ni kt belog aku ni..untung2 nti aku lupa..aku leh re baca semula..hihihihi...
 
so fara...segala apa yg akan dtg itu...taksoh la nk runsing bagai..DOAKAN YG TERBAIK..yg lepas dan sudah itu jadikanlah kenangan dan syukur dgn segala nikmat itu..ALLAH dah temukan kita dgn mereka yg byk mengajar kita ttg kehidupan..manis, pahit, kelat, masin...yg pntg..REDHA ALLAH ITU YG KITA TUJU..
 
aku bersyukur krn insan2 ini pernah hadir dlm hidup aku...terima kasih byk2...semoga persahabatn dan ukhuwah yg pernah terbina ini diredhai ALLAH..
 
*kpd awk~terima kasih juga...jarak itu telah byk menyedarkan sy..semoga awk sentiasa dilindungi ALLAH selalu^_^
 
 

MASIH BELUM TERLAMBAT*SHARING*

 
PERKONGSIAN DR BLOG ^_^
 
 
Aku juga wanita. Seperti kalian. Aku juga pernah tersasar dari landasan suatu ketika dulu. Aku juga pernah dikecewakan, dipermainkan, dipersendakan, dan dicarik-carik hati ini oleh insan yang bernama lelaki. Aku pernah.
 
Aku yakin kamu juga pernah. Kamu yang bernama wanita. Kamu pernah memberi hati kamu dengan seikhlas hati, ditabur janji manis tinggi ke langit, dihambur kata-kata yang membuat kamu berada di awangan, kamu juga pernah tersenyum lebar kerana berasa diri disayangi, ditatang bagai minyak yang penuh, dan hidupmu dipenuhi dengan kebahagiaan.
 
Alangkah indahnya jika dia yang halal buatmu.
 
Kan sayang?
 
Malu tak rasanya kalau kita berdampingan dengan seorang lelaki yang bukan muhrim di khalayak ramai?
 
Malu tak rasanya jika kita saling berpegangan tangan dengan seorang lelaki yang bukan muhrim di hadapan orang ramai?
 
Malu tak rasanya dengan persepsi dan pandangan orang ramai bila melihatkan keadaan kamu?
 
Malu tak sayang?
 
Ya, abaikan pandangan manusia. Utamakan pandangan Allah.
 
Bukankah Allah melarang kita untuk berdua-duaan bersama yang bukan mahram?
Berjabat tangan antara lelaki dan perempuan yang bukan muhrim pun haram apatah lagi bergesel badan, memegang, memeluk, mencium yang bukan muhrim? Masyaallah.
Siti Aisyah r.a ada berkata:
“…demi Allah, tidak pernah Rasulullah s.a.w menyentuh tangan seorang perempuan lain yang bukan mahramnya, hanya baginda membai’ah mereka dengan percakapan.”
(Riwayat Imam Ahmad)
Subhanallah!
 
Bagaimana dengan kita? Berapa kali kita tersentuh dengan yang bukan muhrim sepanjang kita hidup di bumi Allah ini? Tanya pada diri sendiri. Kenang kembali dosa-dosa lalu.
 
Astaghfirullalazim.
 
Wahai wanita yang disayangi Allah..
 
Jika kamu pernah melanggar perintah Allah dan jika kamu masih bernyawa ketika ini, saat ini, masih belum terlambat sayang.
 
Masih belum terlambat untuk melakukan taubat nasuha.
 
Masih belum terlambat untuk berubah.
 
Masih belum terlambat untuk membersihkan jiwa.
 
Masih belum terlambat selagi kita masih bernyawa.
 
‘kotornya aku! Adakah Allah akan menerima taubatku?!’
 
Insyallah sayang. Berusaha, raih kembali cinta ilahi. Jangan sesekali kamu berputus asa meraih kembali cinta Allah. Allah sentiada ada dengan kita. Sentiasa.
 
Wanita, mahalkan maruah dirimu. Tidakkah kamu tahu harga diri wanita tersangatlah mahal? Alangkah ruginya jika kita memberi segala-galanya yang kita punya kepada yang bukan muhrim? Apakah yang akan kita berikan pada suami kita nanti?
 
Masyallah.
 
Berubahlah sayang, bertaubatlah. Masih belum terlambat. Bersyukurlah Allah tidak menarik kembali apa yang Dia berikan pada kamu sepanjang hayat kamu. Kembalilah padaNya.
 
Allah tidak pernah meninggalkan kita. Percayalah. Dia sentiasa bersama kita. Bangkitlah sayang. Keluar dari dunia yang penuh dengan noda ini. Utamakan akhirat. Sesungguhnya dunia hanyalah sementara. Carilah bekalan untuk akhirat sementara hayat masih dikandung badan.
 
**Artikel ini adalah perkongsian ke inbox kami oleh rahadatul aisy. Semoga memberi manfaat kepada semua
 

 

 
*Bersyukur terjumpa artikel ini..terima kasih ALLAH..semoga kita semua mendapat manfaat dr perkongsian artikel ini..lepas ni nk share buku yg dibaca pulak^_^

*untuk awk:
semakin awk berkata begitu, semakin sy yakin dgn apa yg sy buat..sy tahu awk tgh xjumpa lg tu...xpe la awk..jika awk rasa sy salah..xpe lah..sy mmg byk silapnya..
cuma sy harap awk pegang janji awk padaNYA...semoga awk sentiasa dilindungi ALLAH selalu
~artikel ini mmg sy nk awk baca..harap awk dpt baca suatu hari nti :')
 



Wednesday, November 21, 2012

ternampak itu...hmmmm~

salam

astagfirullah
 
astagfirullah
 
ya ALLAH..
 
aku xsgka la pula jd begitu..
 
aku harap aku salah nmpk..
 
jgnlah..
 
xperlu utk awk berbuat demikian
 
nothing to be proud bila awk buat something yg mmg SALAH
 
plezzz...
 
ya ALLAH..
 
ya, sy tahu..masa byk lg..
 
sy tahu kita muda lg..tp menjamin ke utk kita hidup esoknya..awk..tlg la..sy mmg xleh tgk seme ni..tp nk buat mcmana..apa daya sy.:'(
 
sedihnya
 
bila tidak diikuti..lain jdnya..tp kalau ikut..disisi ALLAH ianya tidak bermakna apa2 pun
 
sy syg dgn apa yg dah terjadi..bukan bermakna sy kuat..sy x kuat mana pun..kdg2 hmpir tewas..namun, sy bersyukur..ALLAH byk menjaga sy..
 
awk..sudah2 la upload pic yg mcm tu..xsgka sy..tgk tarikh itu..hmmm..mgkn sy jer yg xnmpk
percayalah..suatu hari nti, awk akn faham apa yg sy ckpkan..sy mta sgt..awk kembali lah..kembali pd ALLAH dgn sebenar2 nya..awk tahu kan..tp..:'(
bukan satu kebanggaan pun bila awk buat mcm tu..yer, trend skg..tp perlu ke..bahagia ke mana..lama ke bahagia..xpe la awk..xperlu sy ckp byk2..sy minta maaf sgt
semoga kita sama2 menjadi hamba ALLAH yg lebih baik lg disisiNYA
 
awk tahu x, kenapa ALLAH still bg peluang utk kita bernafas setiap hari..
utk kita bertaubat awk...bertaubat..kembali semula pd NYA
sy tahu..
awk akn kembali juga
sehingga saat itu..
sy sntiasa mendoakannya..
semoga awk sentiasa dilindungi ALLAH selalu..
 
tiada maknanya syg itu jika tidak membawa kpd syurgaNYA.
syg bukan semata2 pada tubuh badan, bkn hanya pada wang ringgit, bukan hanya pada harta pusaka bukan semata2 pd paras rupa..bukan..bukan..syg yg sbnr adalah pada kasih syg yg membawa kepada pemilik kasih syg yg hakiki iaitu ALLAH SWT
 
*dr seorang saya yg hina dan tidak punya apa-apa
 
 
 

Monday, November 19, 2012

ALHAMDULILAH...19.11.12

Assalamualaikum
 
alhamdulilah..aku dah GENAP 27 tahun ari ni...lahir 6.45 pagi pada 19 november 1985 yang lalu..dgn seorg diri keluar dgn gigih dan tak sabarnya..hihihi...abah g panggil bidan..aku dah selamat keluar melihat dunia...dgn terbelit tali pusat nya..nurfarawahidah nama diberi..mmg gigih dak fara ni..hahahha..gigih.rapuh.degil..seme ada..pakej...hihih
 
aku bersyukur
bersyukur
bersyukur dgn segala yg telah aku miliki sehingga hari ini..
alhamdulilah
nikmat tidak terhingga diberikan oleh ALLAH
walaupun
walaupun aku alpa
lalai
hanyut
dan tewas dgn nikmat dunia ini
dan sekali lagi aku bersyukur
bersyukur sgtsgt krn ALLAH telah hadirkan rasa bersalah
rasa menyesal
rasa kembali kpd fitrah itu
alhamdulilah
dan
astaghfirullah...
 
selama ini
banyak yang telah terjadi
jangka masanya mmg sekejap..tp..penyesalan nya itu tidak terhingga..
tidak pernah menyesal mengenali awk
cuma menyesal krn diri sendiri sering tewas dgn diri sendiri
namun..
bersyukur lagi
krn ALLAH sentiasa mnjaga aib dan kelemahan diri ini
malunya aku pdMU YA ALLAH..
:'(
 
untuk semua yg telah berlaku
aku pasti
hikmahnya mmg sentiasa ada
namun
aku juga pasti HIDAYAH itu juga perlu sentiasa dicari dan digilap
IMAN itu..perlu sntiasa dimantapkan
DIRI INI perlu sentiasa diingatkan
terimakasih aku ucapkan kepada mereka yang sentiasa tidak pernah jemu mendengar, menemani, menangis bersama2 dgn diriku yg rapuh, alpa dan kerdil ini..
terimakasih..
 
untuk 27 tahun ini
aku berdoa
semoga kau menjadi hamba yg lebih baik lg
beribadah dgn lebih kemas dan baik lagi
menjadi yg lebih baik disisi ALLAH
bukan mudah..aku tahu
dan aku juga tahu, bukan mustahil..
semoga diri ini sntiasa ingt akn apa yg tlh dituliskn ini dan apa yg telah ALLAH sntiasa beri pada dirimu farawahidah..
 
kpd awk
terima kasih ats segalanya
awk telah byk mengajar sy erti hidup
erti taat kpd ALLAH dalam konteks sebenar
dan berlawan dgn diri sendiri dlm mencari keredhaanNYA
awk akn sentiasa berada dalam doa sy
sntiasa
krn sy sntiasa percaya
bahawa ALLAH tidak pernah menzalimi hambaNYa..cuma kita yg sering menzalimi diri kita sndiri:'(
kpd awk..smga HATI awk sntiasa dilindungi ALLAH utk menjadi yg lebih baik
syg..krn syg itu..tidak mmbawa kpd murkaNYA
tapi
membawa kpd SYURGANYA..
 
~aku.191112.1725pm.