Skip to main content

Ya ALLAH....hati ini...dan kisah itu

Assalamualaikum

buat kesian kalinya...aku bersyukur..kerna masih diberikan nafas...dan peluang utk sentiasa berubah mjadi lebih baik dr sebelum ini..aku harapkan aku istiqamah..TERUS ISTIQAMAH DIJALANNYA...

bukan senang..

sgt susah!!sbnrnya..sgt susah...

tp..ramai yg menyokong dan mengatakan ianya manis diakhirnya nti..aku juga percaya pd itu..maka utk itu..aku ttp stay dgn apa yg aku nk wat ni...Ya ALLAH...

aku terjumpa plak blog someone ni..actually dah jmpa lama, bila wani duk bgtau aku suh tgk blog si dena bahrin ni..aku xkenal sgt die ni..*xtaw pun sape die actually*..tp wani ada la brief sesikit pasal minah ni..katanya dia cucu sarimah, pelakon legend tu...yg kawen usia muda...tu ja yg aku dpt info psal dena bahrin ni..so..aku pun type la...carik2 jmpa...tp x baca abes lagi..juz tgk2..jenguk2 ja..pic kawen yg nice..tu ja aku tgk..

then..nk dijadikan citer...ari ni..aku terasa nk tgk lak blog dena bahrin ni..dan terbaca la LOVE STORY dia dgn incik husband dia..ya ALLAH..terkesan dihati ini...apa yg dia share itu..muda lg budak dena ni..tp..alhamdulilah..ALLAH bg dia byk perkara dan dia share dgn org lain jugak..*selalunya bila aku rasa semacam ja..ALLAH pasti akn temukan aku dgn pengisian yg dpt bukak lagik mata aku ni..kalu time stdy dedulu..majalah solusi selalu jd sumber yg nk bagi setepek kat muka aku..huhu..sbb aku tahu..aku ni..jenis yg kene byk dpt dpn mata..kene setepek..bertepek2 pun xpe..tp..mmg kene dtg dr effort aku..bru lah aku akn...hmmm...**

aku xnk ckp byk sgt...aku cuma nk share beberapa ayat dan cerita dena bahrin ini..:



For Allah Sake, This is beyond my expectation. I asked Allah for the best man and the best love story. He gives me the best man for me and the best story I could ever imagine.

Today, I would say, I believe in Love after marriage. I know, not everyone can get it. But you know, if you love someone, protect the 'love' . Protect the sweetness. If I could ever convince people how amazing it is to actually 'bercinta bagai nak rak.'' after married. it would be nice. I swear to Allah, Girls, protect your dignity,your heart and guys, please protect the girl you love. Please save your love story. Choose someone to marry, not someone for you to only walk around and be happy.


Teragak agak utk pegang, tapi itu yang manis.

I thank Allah for everything. I'm grateful for having families and friends around who never stop supporting me. Yes. Allah is the most loving. my zaman that i told you, ''zaman paling buruk , zaman paling jatuh.'' Maka Allah gantikan dengan kisah cinta yang aku sangat tak sangka. Allah gantikan dengan hidup dan perasaan bahagia yang tak terkata . I know, there will be long way to go but all these, it makes me learn better. I learn better, i can think better. Gembira orang lain mampu buat kita gembira, Bahagia ibu bapa mampu buat kita bahagia, berkat restu dan doa keluarga adalah salah satu kunci terbesar hati kita tenang dan gembira. Allah knows what you do for yourself and others. Allah knows.
Tersipu da terlalu malu untuk tenung mata dan senyum,tapi itu yang manis.

If the 'Love' makes you become worse. Let it go. it's hard. Allah knows and He will replace someone better for you. If the Love makes your relationship with family or beloved people worse, turn to Allah for decision, Allah knows the best. If you're in dilemma what you want and what make things better. Have faith in Allah, He knows what you've done.He knows what you've sacrificed. Dan, cinta itu memang perlukan pengorbanan.

and one thing about this is that, Allah saves my heart for someone who deserves it. Allah saves me from facing another heartbroken and that's wonderful because I just can't bear with another heartbroken. Allah is Ar-Rahman & Ar-Rahim. I'm ordinary. I'm not perfect. Proudly to say, I'm 20 and I'm married. Responsibilities increased but 'LOVING' ITSELF IS 'RESPONSIBILTY.'

Thankyou everyone for all the du'a and wishes. for all the support. SubhanaAllah i believe, your du'as,too, make it happened. I forgot how to be in love. Today, I have a husband whom i used to hate, and i think, i just fell in love with him. I'm nur dianah and this is my story.

 Me : " Kenapa awak masuk minang saya? "
Him: " Sebab saya jatuh cinta dengan awak & saya tahu awak boleh jadikan saya lelaki yang lebih baik."

Someone who really loves you will show you they want you, will prove that they need you, will remind you they love you. Will put you in the list, " To be in heaven,together,forever."

p/s~Bila kah jodoh itu akan datang semua nya kerja yang maha Esa, Kita manusia cuma jangan berhenti berdoa dan percaya pada kuasa Allah. Bagaimana Allah mampu ciptakan pelbagai perkara berlainan rupa,sifat & personaliti.begitu juga kebahagiaan. Jangan terlalu berfikir sesuatu di luar jangkaan,tapi jangan pernah putus asa pada Allah yang maha memberi kebahagiaan.
Sincerely,dena bahrin
~~dari aku seorang yg xkenal dan hanya melihat kisah dena bahrin ini..merasakan bahawa....ya ALLAH..biarlah aku simpan ja apa yg aku rasa..kepada dena bahrin dan suami..semoga kalian bahagia menuju jannah..
wahai diriku..kuatkan hati....istiqamah..hindari maksiat dan tingkatkan ketaatan...sesungguhnya tiada yg lebih bahagia melainkan peroleh ketenangan drNYA..:'(


tumblr:izyantumblr.

Comments

  1. moga Allah berikan kekuatan dalam mengistiqamahkan diri ke jalan-Nya.. lbh2 m'hmpiri bulan yg pnuh barakah.. Insya-Allah.. :)

    ReplyDelete
  2. IF THE LOVE MAKE U WORSE, LET IT GO. IT'S HARD. ALLAH KNOWS THE BEST AND HE WILL REPLACE SOMEONE BETTER FOR YOU. INDEED. HAVE FAITH IN ALLAH :) u can do it, cik fara!!!

    *love this quote. ever. hahahaha

    ReplyDelete
  3. ade org degil kat sini weh~~~kuikuikui....
    If you're in dilemma what you want and what make things better. Have faith in Allah, He knows what you've done.He knows what you've sacrificed. Dan, cinta itu memang perlukan pengorbanan.

    I LIKE THIS QUOTE MORE....KEKEKKEKKE

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif