Skip to main content

Sabar dan Sayang...

assalamualaikum..

sabar

sabar

sabar

dan

sayang

kerna sayang, ramai org sanggup bersabar dgn sesuatu yg tidak kena pd dirinya

kerna sayang, semua org sanggup telan shj kekurangan yg ada

kerna sayang juga, ramai yg sanggup dilukai dan terus membiarkan diri terluka

kerna sayang, ramai yg sggup mendiamkan diri walaupun tidak bersetuju dgn apa yg diperkatakannya

kerna sayang jua, diri snggup membiarkan diri sendiri terus bersedih dan bersedih..

kerna sayang

kerna sayang..

sayang yg mcmana ek??

haaa..lets think bout it with our rasional akal okay^_^

kerna sayang???snggup kita biarkan org yg kita syg tu buat salah yg berterusan?

kerna sayang?? sanggup kita tgk dia yg kita syg tu dihadapan PEMBERI RASA SAYANG  itu kelak mengatakan bahwa' dia ni yg x ingtkan saya bahawa semua ni salah"

kerna sayang??sanggup kita tengok dia dimurkai ALLAH

kerna sayang??sanggup kita membenarkan yg HARAM DARIPADA YG HALAL?

kerna sayang??sanggup juga kita terus membiarkan diri kita dan diri dia terjerumus ke lembah maksiat..

kerna sayang??sanggup berhabis duit atas sesuatu yg tidak/belum pasti lagi

kerna sayang??sanggup..sanggup MERENTASI API NERAKA ??

kerna sayang....sayang nyaaaa.....~~

astagfirullah...astagfirullah..astagfirullah

saya bukanlah org yg baik utk mengatakan semua ini...bukan..byk sgt khilaf diri dan sgt byk dosa yg dilakukan..mgkn sy jua pernah menyanyangi seseorg seperti KERNA SAYANG itu...
NAMUN..sy bersyukur...BERSYUKUR..kerana ALLAH MAHA PENYANYANG telah byk memberi pengajran dan peringtan kepada sy dgn semua ini..ALLAH MAHA MENGETAHUI apa segala isi rasa saya ttg ini..mmg benar, berkongsi sesama manusia itu tidak salah..namun..jgnlah kita lupa..MENGADU..MERINTIH KEPADANYA..ketika kita sedih dan senang..

ALLAH menjaga diri sy...menutup aib..membuka mata hati...menggerakkan hati sy yg dahulunya merasakan aku lah yg terbaik..alhamdulilah...walaupun aku tahu..dosaku terlalaluuuuu byk sehingga aku malu utk memohon kepada MU..namun..aku percaya..ALLAH MAHA PENGAMPUN..aku tak sanggup lagi utk berpaling drMU walaupun aku mgkn kehilangan insan yg aku syg itu...

namun...aku tetap akn sentiasa berdoa..berdoa..kerana aku tahu..kekuatan seorang hamba itu adalah pd DOA nya...ALLAH MAHA MENDENGAR..MAHA MELIHAT...aku tahu ALLAH sentiasa ada...kali ini aku byk terkedu..betapa..betapa manusia itu mmg tidak pernah puas dan nmpk apa yg telah diusahakan..alhamdulilah..mmg bkn niat aku utk lakukan semua ini krn seorg insan...alhamdulilah..bila aku sudah berdetik itu..ALLAH sentiasa tunjukkan lg apa YG SEBENARNYA itu...ALHAMDULILAH

aku x kan kata aku kuat utk hadapi semua ini..aku tahu aku jua manusia biasa...tp...kerana aku manusia biasa lah aku tak perlu PATAH KEMBALI...mampukah wahai diriku utk merasakan BALASAN DISANA.

kita sering ingat bahawa ALLAH MAHA PENGAMPUN..namun kita juga kene ingat bahawa ALLAH MAHA MELIHAT SEGALANYA..ALLAH PUNYA HAK UTK MENGHUKUM KITA..dan.untuk itu..marilah sama2 kita KEMBALI KEPADANYA KERNA

KERNA KASIH SAYANG NYA ITU TIADA TANDINGANNYA :'(

KERNA KASIH SAYANG DAN RAHMATNYA ITU LAH SEGALANYA

KERNA PENGAMPUNAN NYA ITU ADALAH KEUTAMAAN KITA

ya ALLAH..tabahkanlah hati ku ini...utk menempuhi segala yg mendatang..jgnlah KAU bolak balikkan hati ini setelah ENGKAU berikan hidayahMU..
ya ALLAH..berikanlah taufiq dan hidayah kepada insan tersebut...kasihi dia..lindungi dia dan peliharalah dia daripada azab api neraka..
ya ALLAH..berikanlah kesempatan kepada aku dan ibuku utk menjadi tetamu MU yg ALLAH..
amin..



semoga kita sntiasa mereflek diri sendiri dan muhasabah diri bahawa diri ini sentiasa melakukan kesilapan dan membaiki diri dr masa ke semasa kerana PENCIPTA kita..bukanlah kerana MAKHLUKNYA..

dan jika BENAR SAYANG..BAWALAH KE SYURGA BUKAN MENGHAMPIRI KE NERAKA..


Comments

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif