Skip to main content

haaaa.....tetibe rasa cam ni yg xbeshhhh

assalamualaikum..
 
tetiba terasa terpanggil pula utk ckp kt blog ni...
 
hmmm..aku rasa aku sendiri perlukan masa
 
haisshhh..pelik lak rasa ni
 
jeles ke..tak...
 
riso??
 
lagi la tak...abes??
 
astagfirullah...confius aku dgn rasa aku sendiri..hahhaha..tp..aku pasti..rasa ni cuma sementara..
 
dan bukan aku sorang yg rasa mcm ni...*aku taw ko tgh baca jugak..cuma x taw bila ko baca..hihhhi*
 
pada aku..aku personally, teringt balik saat2 aku leh berkawan dgn dia..berkawan baik dgn dia...dan melihat dia nakal...melihat dia mnjadi lebih baik...aku sbg kawan, bersyukur sgt..dan aku gembira dia sudah berbahagia bersama yg halal buatnya..alhamdulillah..
 
aku tahu..itu masa dia..alhamdulillah
aku bersyukur..cuma..
keadaaan..
keadaan tidak seperti dulu
mestilah
dan ianya agak menjanggal kan aku sedikit*bahasa apa ni*
dan aku takut..
takut sbb?
sbb aku punya seorg sahabat begitu rapat dgn aku
sahabat yg bila aku susah..dia mmg ada dr dulu dan alhamdulillah sehingga kini..
ada juga masa aku sendiri dgn dunia aku..aku tahu..ada masa utk itu..tetapi..sahabat aku itu tidak pernah memulangkan buah keras pd kehilangan aku yg agak lama pd aku lah..dia ttp ada..waaahhh*sedih lak*
 
susah kan nk jumpa org mcm mereka ini...yg sorang itu telah pun berbahagia..*ALHAMDULILLAH*
dan aku menanti yg sahabat aku pula..dan aku merasakan..sure!!!seyess!!aku akan rasa lebih lain dr yg ini...hmmmmmmm~~~pikir dah mende merepek kan...tapi fara???
 
mana ko tahu ko akan facing seme ni dgn keadaan ko x mampu..yup..mgkn ko akan rasa lain..tp rasa lain yg ko mampu handle...haaaaa...nampak tak??sbb apa?
sebab...
sebab...
ALLAH takkan kejam dgn hambaNYA.
jgn tamak sgt beb!!!
dia pernah dtg dlm life kita..itu satu nikmat...dia dah pernah menggembirakan kita..sama2 susah..dan sewaktu dgnnya..itu juga nikmat...maka??apa lg yg nak..amboooiiii..tamak bebenor nihhh
haaa..aku saja jer nk post ni kt belog aku ni..untung2 nti aku lupa..aku leh re baca semula..hihihihi...
 
so fara...segala apa yg akan dtg itu...taksoh la nk runsing bagai..DOAKAN YG TERBAIK..yg lepas dan sudah itu jadikanlah kenangan dan syukur dgn segala nikmat itu..ALLAH dah temukan kita dgn mereka yg byk mengajar kita ttg kehidupan..manis, pahit, kelat, masin...yg pntg..REDHA ALLAH ITU YG KITA TUJU..
 
aku bersyukur krn insan2 ini pernah hadir dlm hidup aku...terima kasih byk2...semoga persahabatn dan ukhuwah yg pernah terbina ini diredhai ALLAH..
 
*kpd awk~terima kasih juga...jarak itu telah byk menyedarkan sy..semoga awk sentiasa dilindungi ALLAH selalu^_^
 
 

Comments

  1. eh eh. tu aku.. kan kan? haha!
    aku nak perasan jap.

    (^_______________^)

    ReplyDelete
  2. hahahhaha,kalu ko dah perasan ko..yer la tuh...huhuhu...aku lak yg sedih...hmm..kne set mind dr skg..byk hikmahnya seme yg berlaku sbnrnya,,,sobs:')

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup!
      sume perlukan masa.
      dan aku harap masa boleh bantu aku.
      dan aku harap masa itu tak kejam.

      :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif