Skip to main content

ukhuwah beskottttt~~

assalamualaikum
alhamdulilah
masih diberi peluang utk bernafas dan bertaubat dr segala dosa2 kita semua
cuti yg sgt bermanfaat pd aku utk kali ini
tapi
yg paling penting
dah lama x gerak sesorang utk shoping dan berspa dan bermakan2 dlm CCN tersyg..hihih
yg ni plg ohsem
balik dr s.alam, g senawang, spa, makan*tapaw* tp dalam kete dah xsbr nk makan*sape suh x mkn dr pg..lalallaa~
mmg best..lama gak la x mcm ni..
aku suka ada org dgn aku..suka ja..xde la anti pun
cuma bila ada masa kene sesorg ni..teringt lak dedulu pun selalu mcm ni
hihi
so, bila kembali semula ni, mcm..wahhh..lama kot x mcm ni
so, bila dah umur makin naik ni, konsep syukur perlu la sgt2 diterapkan dn diingatkan yaa!
ok.
back to topic
UKHUWAH BESKOTT
tadaaa....
tu mmg cliche actually
diklgn aku sndiri pernah berlaku
tp pada aku
ukhuwah beskott ni mcm byk depends pd diri kita
hmm..mmg betul, penat taw berkawan dn gadoh..kawan..close macam nak mati..pas tu SENTAP!
haa..amek kau..ingt senang nk pujuk bila sentap mak alah ni
hmmmm
utk ini
aku bersyukur krn sentiasa dikurniakan mereka yg x bape nk sentap
or
diaorg sentap tapi aku xperasan..hihi
sebenarnya, aku sendiri byk belajar bab2 ukhuwah ni
aku ni kalau dah syg org..gilossss taw
haaa..syg bebenor lah kata kan..
bila dah syg, mula la rasa TAMAK
masa dia masa kita
masa kita, masa kita la
hahah
haa..tamak haloba kan
hmmmm
kata sayang
aduyaii..letih taw..sayang ni x semestinya kita nk kne berkepit ja
berukhuwah ni
xsemestinya nk kne sokongg ja apa yg kita wat
berukhuwah ni
xsemuanya manis taw
pahit
masin
kelat
sweet sour la katakan..:)
tp
percayalah
bila kita syg dia itu
SEADANYA dia
maka, kita akn belajar accept dia
syg dia dgn kekurangan dn kelebihan dia
terima dia, bantu dia jd lebih baik
yg mana sebenarnya kita sedang bantu diri kita juga
dan paling penting
BESARKAN HATI KITA UTK SYG DIA
aku pernah syg sesorg yg sgt contra dgn aku
aku ni nmpk ja kental..tp sbnrnya..hihih..xmo ckp
tp dia mmg taw aku mcmana
aku syg dia mcm adik aku sendiri
aku sbr dgn dia
dan bila ujian melanda
aku sbr juga
dan nanges mmg makanan aku
cuma aku x sggup nk putuskn or tinggal apa yg ukhuwah ni sbb menda remehtemeh mak temah
yg mana kebiasaannya aku akn ajak bincg
dan kalau xlepas dgn perbincgn..
bagi masa
cuma..kita kne betul2 BESARKAN HATI kita
jgn la asik nk kira apa yg dia wat utk kita
apa yg dia korbankn utk kita
die x nmpk ke kita syg dia
hmm..kalau duk tnya soklan cenggitu..mmg sampai sudah la x abes...
dulu aku selalu jugak pikir..'dia ni syg aku mcm aku syg dia x?'
tp aku baiq pi ja..malas nk pikir pasal sklan cerdik mcm tu
yg aku taw
aku syg dia
haa..kan senang..dia syg aku mcm aku syg dia ke tak..itu biarlahh
yg penting kau tu mmg aku syg..hihi
bila dia dah kawen..aku ada prob..sggup dia turun dgn husband dia utk ada dgn aku
wahhh..kat situ mmg aku terharu giler
tu selepas dia kawen taw
aku tahu
dia mmg syg aku
sobs.sobs
hihi..
so..mmg betul la..kita ni syg jer org..
baik jer dgn seme org
utk apa?
bkn utk org lain
tp utk diri kita :)
MEMBERI ITU LEBIH BAIK DARIPADA MENERIMA
haaa..so..no need la nk mention sgt kita ni family la..siblings la..pada laungan sahaja!
tp..hakikat??
bila org tu dpt kasih syg lebey..timbul rasa PHD..hmmm..
apa tu??
bila die lg suksess dr kita..timbula rasa JJJJ
apakah itu??
family?
frenz?
siblings?
haigoooo..
lets check back our heart..
pesanan ini juga utk diri saya yer...
ok..itu sahaja..maka utk itu
HARGAILAH MEREKA DISEKELILING ANDA
dan pada kalian2 semua
terima kasih banyak-banyak
atas semua persahabatan
ukhuwah
yg telah terbina selama ini
sy syg kalian semua :')


perfact team*xcukup lg*hee


wana..mana la awk skg..sobs:'(



 


haa..kami..hiks


hajar ^^*copy aku ke..haha*


kak asz, mas..waaa:")


kami lagi




haa..ni BEST FRENZ EVER :)MAK saya yg ohsem<3


keje dah..maz n sue :)


hiks..rindu :")


ajlaaa...


yeay..best sister,housemate dan opismate??hiks..:)

 

best partner assgement dan stdy ^_^


atoya :)syg sokmo deh
haa..ni la org kesyg aku toohh..haha


yeay..geng keje..hihi


aduyai..memory sgt nih..hhuhu


batch kami


lecturer yg sporting :)

waahhh..dpt upload pic lak kan..hmm..
sobs
sobs
terima kasih ALLAH
ALHAMDULILAH
ats setiap pertemuan bersama mereka dlm hidup ini
byk yg aku nk upload
tp times out..next time ya
semua pun sy syg
tggu episod dua..hihih
*perasan ada org baca sungguh..hihih*
syg semua, moga ukhuwah kita bkn beskottt itu ^_^

Comments

  1. wah pic zaman muda2 ni hehe :D
    ukhuwah ikhlas krn Allah pasti tenang dan bahagia ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHE..JUMPA DAN UPLOAD LAAA..hihih..

      gg original tu maa...hahhaha...rindu sungguh :')

      Delete
  2. Kenapa takde button 'like' yg boleh diklik??!! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi..kak asz...kita pun penah ada masa kita juga kan.tp we still holding each other..terbang la jauh mana pun...kita ttp ada utk mereka dn mereka ttp akan ada juga..sobs..huuuu

      *lepas ni suh blogspot wat button like ea ;p

      Delete
  3. sy suka comment kak asz.. hehee..
    wah terharu ade gmbr sy. :p
    (wlupn gmbr bdk hingusan...=.=' )

    ukhuwwah fillah. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebookk hajar..hahhaha..ala..akk punya gmbr lg la original...owh gg ku yg x tersusun itu..hihihihih

      ukhuwah fillah juga..moga ALLAH sentiasa redha :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan