Skip to main content

jumaat pertama :')

assalamualaikum

alhamdulillah
hari ini masih kita dpt utk memohon ampun dr ALLAH
ALLAH yg MAHA Mengetahui apa yg terbaik utk kita

aku bersyukur
syukur dgn semua nikmatNYA
byk dugaan
byk dosa yg telah aku lakukan
tp 
ALLAH msih bg byk nikmat pd aku :"(
astagfirullah
moga ALLAH ampunkan semua dosa-dosa kita

hari ini merupakan hari FIRST jumaat aku kat pilah
ehhhh
hahhahha
silap
UiTM Jengka laaa
hihii
untuk seminggu ini, ALHAMDULILLAH..byk perkara yg aku belajar
life is like this la
kita kene BESARKAN HATI dan LAPANGKAN DADA utk menerima segalanya
tapi
KONSEP USAHA jangan kita lupa pulak
aku ckp utk diri aku juga :)

ok
sebenarnya, ada sesuatu yg wat aku pk byk semalam
aku sedih memikirkan hal seorg 'dia' yg ALLAH temukan kami dlm pertemuan singkat ini
tp
dia tu dah wat aku rasa mcm..ya ALLAH..kenapa dia ni jumpa dgn aku ea..apa yg ALLAH nk bg pd aku sebenarnya ats pertemuan ini...huhuhu
aku pernah berhadapan dan sedang berhadapan dgn org yg aku close diuji dgn masalah kesihatan yg kronik..huhuhu
aku mmg nmpk mcm kuat, kental, gagah, perkasa..ye ke..exegerrate lak..hahha
tp
sebenarnya aku ni..haissshhhh
xleh la
org yg diduga sakit ni, aku mmg cepat kalah sikit*yer ryn,,,ni mmg awk tahu kan..huhuhu*
aku xleh la..
aku rasa mcm aku looser sgt bila aku tumpas dan banjir dpn mereka
aku xnk lihat mereka dgn pandgn yg mereka xnk dilihat
aku akn layan mereka biasa
seperti yg aku sendiri juga xnk dilihat ketika aku diuji dgn kesihatan
:(

sbb tu
aku mcm sedikit sedih
sikit??
banyakkk kooootttt
huhuhu
bila aku dipertemukan dgn mereka yg ALLAH syg lebih ini..
aku gusar
aku risau
apakah aku masih mampu?
akan mampu?
astagfirullah
apa lahh aku ni
tu mmg aku terfikir..tp
bila aku ingt balik apa yg aku sendiri sellau ckp pada org lain
ALLAH TAKKAN UJI KALAU KITA TAK MAMPU
ALLAH BAGI SEMUA NI SBB ALLAH TAHU KITA MAMPU
ALLAH TAHU SEGALA YG TERBAIK UTK KITA

yup
so Fara
haaa...
apa lagi kan
wake up
dun lembik2
do ur best
support them
be there with them
be strong
stay strong
nak cenggeng??
g cenggegn belakang diaorg..
gagah sikit depan diaorg..sobs...sobs

aku riso
aku takut
semua ada
aku kenal dia ni xlama sgt
tp aku terharu dan hargai apa yg dia mmg share dgn aku
utk dia
'akk sentiasa doakan awk..awk jgn riso..akk akn jaga diri akk..akk akn tggu janji yg awk ckp tu..tlg..tlg jangan putus asa..huuuu..tlg jgn sesekali fikir yg awk tu akan susahkn org lain...tlg jgn fikir bukan-bukan..tlg..tlg bangun dan kuatkan utk bangun...akk tak nak dpt meset dr org lain utk bgtau keadaan awk kat sana tu..akk nk dr awk je..tu dah janji kan...akk akn tggu taw :')
nanti dah sihat, kita g jogging dlm kampus ya..xpe la..akk dtg la sana..nanti akn ada masa itu..utk skg..tlg fokuskan pada kesihatan awk ya...semoga cepat sembuh..semoga segalanya berjalan lancar..amin'

Ya ALLAH..aku xtahu la nak ckp apa..kdg2 aku pelik..napa semua ni jadi..tp..astagfirullah
siapa aku nk soalkan itu ini
siapa aku
aku hanya hamba
hambaNYA yang tak tahu apa2 akn berlaku nanti
doa fara
doa
doa
semoga semua org yg sy syg..sentiasa sihat
sentiasa dilindungi ALLAH selalu

huh
panjang pula kali ni
okay
nak wat second entry plak
^_^

salam jumaat semua.

 
 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif