Skip to main content

random#18#postmotem utk 4 tahun lalu.....

assalamualaikum

alhamdulillah
masih diberi peluang
utk kita bertaubat
dan beribadah kpdNYA

ermm
ok
ni mmg speechless sbnrnya
okay
*take a deep breath*
smileeeeeeeeeeee^_^

ok
minggu lepas adalah minggu yg pnjg jugak buat aku
travel sini sana
dan ari ni aku berjaya lalu pulang dr s.alam ke jengka
tnpa lalu pilah wehh
hehhehe
yeahh..alhamdulillah
*tepuk bahu sndiri*
yer la...dah la redah sesorg..dan x sesat..dgn izinNYA
dan dgn guide line dr kak sally..hihi..guide line tu tulis dlm hp taw..without talian hayat
lega sgt
so
pah ni..buleh la lalu pulang dr s.alam terus:)

ok
sbnrnya, bukan tu yg nk citerkan..hihi
nk ckp pasal lain
hmmm
pasal yg wat aku rasaaaa bersalah..speechless dan..krikk..krikk..krikk..hmmmm

ok
mcmana ek
aku tahu
aku mmg ada salah aku
surely lah
tp
aku xsgka sbnrnya
mcmana ek
time tuh
aku x pikir lgsg pasal menda ni
tp aku mmg kawan je dgn semua org
dan dia adalah yg paling baik yg pnh aku jmpa
antara yg plg baik la
yer la
dr part one
smpai part six kot
duk wat assgment bersama
selain dr benerdine anak moris tuh,*she also one of my best teammate*
die la yg sbr dan gigih berusaha bersama utk sepanjg assgment degree dulu

ok
hmmm
mmg la
hint dr dia tu ada
tp aku ni jenis
setakat hint
yg xbape nk clear
hahah
mmg aku cam xnk amik port sgt
yer la
xnk sakit
dan xnk perasan kan
susah nti
dah la member 
sat g kang konflik bagai
haisshhh..kusut aku dibuatnya
haaa..tu la yg aku pk dulu
then
aku wat bese je la
xde aku reject
or
say yes
kekonon expect die akn stay la kot..ye la..kalau suka, mesti dia tggu kan..hahhah
tu la..pikir sgt org tggu
last2 aku dpt taw die dgn adik angkt die
haa..xpe la
 xkan aku nk mrh lak kan
cuma bila kami borak2 semula
and raised up back case ni
tu la baru aku marah dia
xla marah apa sgt..cuma aku geram
bila die duk kata aku reject die
'eeee..mana ada reject la...tp aku pun x kata aku on..haaa..tu la yg berlaku
pd side aku mcm tu la
tp side die aku x taw la
sb end of our conversation tu
kami mcm..'hmm, xpe la, mmg jodoh kita as frenz and teammate je la'
ok la kan
sb aku mmg appreciate dia as my best frenz and also rakan sperjuangan yg sgt baik

tp
yer la kan
itu side aku
huhuhuhu
side dia
???
haaa
aku lak jenis bila aku dah ckp dgn org tu
seperti diats, kira mcm aku dah setle la kan dgn org berkenaan
huhuh
tp tu pd aku
pada dia?
sobs
aku la kot yg jahat tuh
hmmmmm
maaf
maaf
maaf
maaf
maafkan aku kalau aku pnh wat ko sakit hati dulu
maafkan aku kalau aku x alert lgsg dgn apa yg ko pnh ckp kt aku dulu
maafkan aku kalau aku pnh marah dn ckp emnda yg wat ko rasa x best
maafkan aku kalau aku ada wat ko rasa mcm..hmmm
dan
maafkan aku
sb aku bukan kawan terbaik ko...

sobs:'(
sobs:'(
hang tau x
aku speechless giler bila hang ckp mcm tu kt kenduri ari tu
yer la
aku pelik sgt
awat lgu ni
awat hang nk ckp lg menda dah lepas
hang pun dah ada org kan
so??
hmmmm
tp
bila aku pikiq balik
mgkn ni utk aku la kan
hang mgkn nk aku belajaq byk dr semua ni
xpe la
aku terima
walaupun ianya mcm
*dush--air setelaga kene kat muka aku kottt*

aku minta maaf betul2 ni
sepanjang kita berkawan
berkerjasama
mgkn aku pnh termain2 lebih2 ke
apa ke
aku mta maaf naaa
aku tahu
hang pun dah move on
cuma aku la
aku rasa mcm aku teruk betul
sb langsung x alert
dan x take port
hang pun tahu kan aku time stdy mcmana
sebok dgn stdy dn pgram ja
huhuhu
family aku pun aku kene commit time tu
so, mmg aku x bukak byk ruang utk menda mcm ni
tp
bila hang ckp lagu tu di hari perkahwinan hang
haiyaaa
die jadik mcm lain mcm skit
hahhahah
bukan sb aku nk kat hang ke apa
cuma
aku rasa mcm
waaaaaaaaaaaaaaaaa.....jahatnyaaa aku duluuuuuuuuuuuuuuuuuuu
dahla hang duk petik lak nama org lain
maksudnya bukan hang jaaaaa
haaaaaaaaaaaa
jahat betul aku ni
sobs
sobs
;'(
maaf sgt

mmg teruk la aku kene dgn makhluk pusar dua tu sepanjang jalan pulang dr kenduri
waahhhh
everything make me think back
think back
recall back
not for turn back
bcoz its impossible
but
for future
hmmmm
might be
i need to do something
and learn a lot

thanks to u best frenz, best teamate, best rakan perjuangan
and
for everything
minta halal ya
aku tahu
hang dah jmpa yg betul2 terbaik utk hang
mesti la kan
kalau x, x la aku g kenduri hang
hihih

aku doakan hang bahagia hingga syurga
bahagia bersama dia
yg mmg terbaik utk hang
:)

maafkan aku utk yg lepas2 itu
moga aku amik pengajaran dr semua ni
tp aku still kawan hang kan
kawan dgn bini hang sekali
heheh
ada bby nti, jgn lupa habaq mai lak
dan plg penting
hang kene mai kenduri kawen aku nti
bilaa?
hang doa je la ek..heheh
aku pun x taw bila lg ni
doakan yg terbaik utk aku naaa

ok
sekian
itu shj
aku kene bykkkk alert
dan alhamdulillah
selepas semua yg berlaku
pahit dn bergelumang dgn lumpur dulu
telah byk mbuka mata aku
aku bsyukur dgn setiap yg berlaku
dan moga setiap yg berlaku itu
menjadikan aku
lebih dekat dgn DIA
lebih menginsafi kelemahan diri
dan lebih sedar diri sendiri*kalau xsedar lg, lempang laju2*
bahawa
diri ini hanyalah
seorang hamba yg lemah
dan kene byk beristighfar

*senyum xperlu kata apa-apa*

p/s--bila byk dpt ignorance dr org yg aku concern tu, aku rasa mcm, hmmm..ni la antara karma yg ko kene rasa, so?besarkan hati dn terimalah seadanya semuanya ini...
keep calm and smile :)

Comments

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan