Skip to main content

random#15#let it be

assalamualaikum

alhamdulillah
masih diberi kesempatan utk menjalani hari keempat di bulan syaaban ini

kali ini lain sikit
sb duk umah kan
dah la duk umah
bertigaaa jer??
hahaha
pelik
sb biasa ramai
tp alhamdulillah
sb aku balik ada utk teman mak
dan adik kecik aku tuh
still
mmg aku ngah nk adapt lg dgn apa yg aku rasa kt jngka ni
mana kan sama 
dgn first place aku curahkn segala
air mata aku tuh kan
hihihi
semua bermula di pilah sana
mmg sah la hati aku tu separuh kt sana
bila nk mai dpt balik x sure la
huhuh
masa
masa
masa
tp aku ttp teruskn mcm biasa
yer la
nk sedih mngapakah
dah mmg ALLAH tahu YG TERBAIK kan
sb tu ALLAH mudahkn aku balik sini
haaa*dush air sejuk kt muka*

cuma
pilah itu
terlalu byk yg aku belajar dr sana
rindu itu
mmg tak dpt dikatakan lg
semua aku rindu
semualah
huhuh
*nanges laju2*
ada org kata kt aku
msti lupa bila kt jngka nti
giler apa nk lupa pilah
apa pun
mmg takkan lupa
syg lg ada
kalau boleh
dan mmg kene kasik boleh
doakan sentiasa agar mereka disana itu mjadi lebh baik 
lbh baik
lbh baik lg
syg
krn potensi disana sgt besar
cuma
kene usaha lebh utk dpt produk kualiti DUNIA AKHIRAT yg lebih
DUNIA AKHIRAT yaaa
rugi la kalu donia yg sementara ni yg kita kejar
tuh
tuh
generasi yg akn dtg tuh
yg nk tdbir pilah tuh
xkn la kita nk bg yg cap ayam xbape nk bernafas kt mereka kan
kene la bg yg berkualiti
nk bg mcmana?
owh
byk cara
pd yg berpeluang lg
bagilah
berilah
berusahalah
krn
itulah tggjwb yg ALLAH telah letakkn pd kita
kita yg ada RASA itu
RASA yg semua org mgkn xpaham dgn rasa kita itu
RASA yg moga ianya mnjadi saham sorga buat kita smua
RASA yg moga ianya juga mndidik kita mnjdi lbh baik
disisi PEMBERI RASA ITU
aku?
kt sini?
masih baru
masih belajr
masih memerhati
masanya akn tiba
utk aku berkongsi
dan jika bkn disini
pasti ada ruang lain
dan peluang lain juga
perlu ke kita duk tggu semua menda dtg mnghadap kita kannn
kata nk kejar saham sorga
ingt mudah ke
*simbah air suam kuku kt muka*
hmmm


dlm pada itu
aku sgt concern pd sorang ni
sgt
sb pd aku
dia bagus
baik
ada potensi utk jd seorg yg hebat suatu hari nti
tak tahu la napa aku nmpk dia mcm tu
*surely ALLAH la yg bg aku nmpk mcm tu kan*
cuma
aku gusar
andai aku ni tidak mnjadi yg terbaik dlm berada dgn dia
*skg jarak sudah ada krn sudah berada di kwsn lain*
tp
jarak sepatutnya tidak mghalang
mgkn
masa juga lah
maka
aku pun
mampu BERDOA utk dia shj
berdoa agar dia sentiasa dilindungi ALLAH
sentiasa ditetapkan hati utk berjuang di jalanNYA
mgkn dulu dia belum biasa dgn perjuangan ini
tp dia tahu
dia perlu buat semua ini
die absorb..serap..belajar..terima
*salah satu prkr yg mmg aku suka ni la..menerima dgn hati terbuka--moga sentiasa bigini dn lbh baik lg*
cuma
aku hrp
biarlah dia serap RASA manis pahit perjuangan itu
krnNYA semata-mata
krn itulah yg akn buat kita rasa
kita xkn penat
xkn rasa nk stop
dn akan berterusan
sb?
kita tahu
semua ini kita perlu byr selagi kita bergelar KHALIFAH dimuka bumi ALLAH ini
tidak perlu buktikan apa2 kpd org lain
mahupun diri sendri
cuma
pndglah pd apa yg kita juangkn ini
moga ianya dimanfaatkan
sebenar2 manfaat
krn ALLAH
bila ALLAH dah letak kita dlm keadaan itu, tiada siapa yg mmpu menhalangnya
kita pasti boleh buat
sb tu ALLAH letak kita kt post itu
skg masa utk dia focus pd stdy..'kerjaya' dan 'kesukaan' dia
sntiasa
sntiasa
doakan utk dia dpt yg terbaik
moga dia lbh baik bila berada di sana dgn melihat cara kerja org lain pula
huhuhu
maaf jika sy tidak sehabis baik berkongsi dgn awk
teruskn focus dan berjuang
dan remmber
sy still sy
dan sy akn sntiasa sokong awk selagi awk berada di posisi yg betul la kan
hihih
kalu x..meh sini sy simbah dgn air sejuk sikit
air suam sikit
haaaa
kasik bagun itu jiwaaa
hahahha
awk pasti boleh buat yg terbaik
dan awk tahu mana nk focus
owhh
jgn gusar
sy mmg ada
cuma itu lah
ada itu x semestinya kene dpn mata kan*baru belajar jugak yg ini..huh*
ada itu
dlm doa itu lg mahal harganya
jgn tnya sy kenapa awk
sb sy pun tak tahu jwpn dia apa
jgn tnya sy adakah ianya susahkn sy
sb mmg xpernah susahkn pun
jgn tnya sy berbaloi atau x
moga ALLAH meredhai segalanya
 skg
mmg kene focus pd yg penting sgt dahulu
lets do it together

moga ALLAH sentuh hati kita utk sentiasa berjuang dijalanNYA
moga ALLAH sentiasa tetapkan hati mereka2 yg sdg berusaha menjadi lbh baik krnNYA
moga ALLAH hidupkn roh pejuang ISLAM dlm diri kita
moga ALLAH tetapk hati kita 
utk berjuang krnNYA
krn
perjuangan itu bukanlah semanis dan seindah sakura yg dilihat
tp ianya penuh cbrn dan pancaroba
teruskn berjuang!!
#haa..itu je yg mmpu nk ckp
sy mmg mcmni
tp xsemua org tu
sama dlm hidup sy
*senyum dgn mata kecik*
p/s--bykkn puasa sunat ya..moga ianya mdidik jiwa kita utk mnghadapi ramadhan kelak
training itu kan penting
semua pun kene trainee
tak gitu?
heheheh



Comments

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif