Skip to main content

random#17# tanak bagi dah????

Bismillah

assalamualaikum
alhamdulillah dgn nikmat yg ALLAH bg pd kita
moga kita sntiasa berpegang pd jalanNYA

ok
hari ini
mcm ada mix feeling
hahhaha
dr semalam lg dah
haisshh
since dpt meset itu
asik duk pk je lah
*perasaan sama mcm memula dpt 'perkara' itu*

hmmm
tp kali ini
rasanya berbeda ya
mgkn kerana
umurku telah banyak*tp nmpk mcm 24 tahun*hahahha
dan aku dah go through apa yg aku dah tempuh selama 4 tahun bekerja ni
aku tahu 4 tahun ni
bukan apa2 pun sbnrnya
tp
4 tahun ni
byk sgt mengajar aku
erti utk bangun after jatuh..jatuh..jatuh dan bgun balik..jatuh dlm lumpur..mandi dgn bodyshop punya mandian..hahahha..
okok
sebelum merepek lg
aku rasa
mcm
hmmmmmm..
betul ke ni
cuak + nebes + ada la -ve sikit2..
hmmm
tp
another side
im thinking bout ' is this my opportunity'?
hmmmm
ye la kan..dulu dapat peluang..xnk g..xnk involve..mencikkk kannn..hahhaha
sejak keje ni
seme menda yg aku mencikkkk time aku berpgram dulu..seme duk dtg ats muka
haaaa
sbb tu la kene BERSEDERHANA
uhuk..uhuk..
xleh mencikkk sgt
xleh suka sgt
biasa2 je

so...decision stakat ni..ON..
aku nk tgk
mcmana kaedah mereka melahirkan 'mereka' itu
apa approachnya
apa pengisiannya
apa software nya
hmmmmm
still
aku ada juga letak kegusaran
dan aku harap
sgt
sgt sgt
team
sahabat
mereka yg mengenali dan tahu diri ini
sekiranya sy terlupa, tersaasar..ada lumpur di muka sy ni
tolong laaahhh
sudi la tegur
sudilah ckp
'EH..ADA LUMPUR LA KT MUKA KO'
moga..dgn itu..sy akn sntiasa beringt
mengapakah sy ON utk semua ini

dan sekarang
aku rasa
aku sgt kene upkan hubungan aku dgn ALLAH
lebih dr biasa
yer la
kalau lemah hubungan dgn ALLAH, what do u expect from other relationship?or things?
so fara,,check back
and plezzzz
TRY HARDER TO ISTIQAMAH

hmmmm
aku harap
aku kuat utk tmpuh semua ini
pernah juga tertnya2..kenapa aku?
ehhhhh..soklan mintak pelempang tuhhhh
hahahhah
sapa ko nk tnya kenapa aku tuh
ko hamba doe
ko tu layak diuji okay
so???toksoh la tnyaaa

dan berbalik kepada topik
TANAK BAGI DAHHHHH????
hahhahah
sedikit geram ya
mgkn aku patut besarkn lagik hati ni
chill
keep calm and continue giving

celah mana ko start give up dalam memberi ni fara wehh
'heyyy..aku manusia biasa gak kot'
ada gak masa fed up aku
yer laa
org lain
kiri kanan
depan belakang
tnya itu
tnya ini
hahhaha
sendiri punya?
xpe la
we can survive
owhh..its okay dear
no hard feeling
seyesss
sbb?
sbb itu terpulang la pada apa yg kalian nk beri 
sb rasanya
sy dah bekalkan dah
mgkn x sebanyak mereka yg memula dan suda 3 tahun penuh bsama sy
tp
sy dah bagi
nk guna
guna
nk buang
suka hati lahhhhhh
sejak bila ko dah jd berkira ni fara wehhhhh
hahahha
*simbah air sejuk dgn baldi sekali kt muka sendiri*
dah xleh x kene tnya ke
dah xleh org x bgtau ke
takkk kannnn...so?
haa...so?keep giving laaa...
biarlah mereka ada kaedah sendiri ke
ada cara tersendiri ke
sources tersendiri ke
biar
yg pntg
sapa yg minta
bg je la
if ada yg ko nk ingtkn
ingtkn je la
depa respond ke tak?lantakkk pi laaa
kesah pulak ko kan?
sbb?
ko dah bekalkn pun
kalau depa nk makan bekalan tu, tahu la depa nk makan
kalau x, xpe la..
mgkn perjalanan depa berbeda sedikit
dn doakan mereka dpt belajar dgn lebih baik lg dr dgn ko
yup
itulah
aku sbnrnya rasa juga
tu la perjalanan proses depa belajar
so...let it be:)

keep make du'a
especially for that person
huh
concern
hope everything will be fine
i know
that person always said that everything is ok.nothing to worry
ok:)
xpe
may ALLAH ease
dan itu juga
mendidik hati anda
utk MEMBERI TNPA MENERIMA APA2
DAN INGT
U ALWYS SAID THAT
MEMBERI ADALAH SYARAT UNTUK MENERIMA
tp xsemestinya..kita akn terima immediately
mgkn bkn skg
mgkn esok
lusa
dan yg pasti
DISANA
:)
*suka tul ckp sesorng nihhh..hahhaa*
inshaaALLAH
moga diir ini sntiasa beringt
dan tlg ingtkn sy.
sekian
 dr sy
manusia biasa yg tak lari dr kesilapan.



Comments

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif