Skip to main content

random 24#setelah sekian lama

bismillah
 
alhamdulillah
kerna masih diberi peluang utk hidup lagi pada 20 Syawal 1434H ini
alhamdulillah
peluang utk kita sntiasa bertaubat itu masih terbuka utk kita
:')
 
 
ok
mood raya
bulan syawal masih lg bersama kita
tp ramadhan sentiasa dirindui..
 
 
Alhamdulillah syawal kali ini disambut serderhana bersama family tersyg
kali ni raya lebih terasa meriah
dan byk yg diakukan dgn family
sonok!!
hahha
mana tak nya
dah lama x siang ayam..sekali siang ayam dn basuh ayam 40 ekor dn dlm keadaan air tak derrrrr
haha
mmg mencabar la.
dgn membasuh pinggan mangkuk 2 hari punya stok*sb xde air kan*
bila air ada, semua menda nk kene buat dgn pantasnya
maka
klai ini raya agak sederhana tp pada aku meriah
mgkn kali ini rsanya lebih lain sikit sb dkt dgn mak kan
ramadhan aku kali ini di rumah
alhamdulillah
aku sgt bersyukur dgn nikmat ini
tp aku mmg kene syukur sgt
sb dpt mak macam mak aku
haha
mana tak nya
haisshh
aku agak ada byk komitmen sejak berpindah ke jengka
aku tak jd rs tp aku join komitee lain pula
hahah
mak pun ada sikit bising sb seminggu je kot weekend aku kt umah
yg lain mesti ada hal

tak pe
mak tahu
kenapa aku buat semua ni
aku masih punya peluang utk memberi
kpd mereka
maka, akan aku teruskan
kerna ALLAH semata-mata
amin..

selepas raya
aku terus ke utara
dan smlm baru pulang dr timur
alhamdulillah
byk yg aku belajar dr kedua dua zon ini
yg plg penting

MENDIDIK HATI AKU UTK MNJADI LEBIH SABAR DLM MENDIDIK
DAN
SABAR DALAM SABAR
:)

bukan mudha utk kita menjaga dn ingtkn hati kita utk snetiasa memberi kernaNYA
tp
ianya tidak mustahil
kita kene sentiasa ingt
apa yg kita ckp
keluar dr mulut kita
yg dilihat mereka smua hebat itu
bukan dtg drp kita
tp dgn izinNYA
DIA mmberi ilham dn kelebihan kpd kita dlm menyusun kata2 itu
dalam mendidik mereka
dan mendidik diri kita
jujur aku katakan
aku sgt takut
bila respond drp mereka kali ini seperti macam..astagfirullah
ianya bukan suatu perkara yg mudah
moga aku sntiasa dijauhkn drp perasaan riak takabur dan ujub
nauzubillah
biarlah
hati aku
tindakan aku
tenaga aku
perckapan aku
perkongsian aku
semata-mata kerna ALLAH
kerna ALLAH
kerna ALLAH
aku memberi
selagi mampu
aku mendidik dilapangan ini
dan aku juga perlu mengisi diri aku
dgn ilmu
yg maish byk perlu aku ambil tindakan
moga segalany bermanfaat
terima kasih ALLAH
Alhamdulillah :')


rasanya itu sahaja yg aku mahu tulis kali ini
aku nk balik
jmpa mak
huhuh
lama tinggal mak ni

ok.
semoga kalian semua yg sy sentiasa syg itu
berada dlm lindunganNYA selalu
syg kalian semua
dan anda juga ;)


*dpt singgah ke pantai batu burok Terengganu...waa..bessttt...bila nk cuti2 Malaysia ni..huuh*

 
ayuh..kita menjadi org yg berbakti kernaNYA :)
 

 
not only for the past..but also for the right things that we could have done but never did..
astagfirullah:'(

 
thank you ALLAH
ats semua nikmat ini
nikmat pertemuan
nikmat rindu
nikmat memberi
nikmat menerima
nikmat semua yg telah aku rasa ini :')
 
 


 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif