Skip to main content

darah purple? *new 4*

bismillahi rahman ni rahim



alhamdulillah
utk hari ini
utk kita sentiasa berubah menjadi lebih baik lagi
hanya dgn izinNYA
:')


hmmm
rasanya ramai org mmg sedia tahu
purple =  uitm
of course kalau utk kami kami pelajar uitm mmg dah maklum dah tu
darah purple?
hmmmm
ni mmg selalu laa
ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sgt yg claim mcm tu
syg uitm
perjuangkan uitm
syg itu
syg ini
tp
tp
tp
sbnrnya
hanyalah utk kepentingan diri

erkkkkkkkkkkkk

ada erk
ada ke
tak kan la kan
nmpk mcm seme sygg giler je
hmmmm
aku juga pernah berhadapan
sdg berhadapan mungkin
dn akan berhadapan lg*hrpnya tak la dah*
dan moga aku juga tidak tergolong dlm keadaan begini

kdg2 kan
kita sering berkata
kita syg
kita juangkan
tp sbnrnya
yg kita juangkan adalah utk mereka yg lain melihat
sapa kita
apa yg telah kita hasilkan
seee..tgkk..time aku dulu..mcm2 aku buat
time korang????
hmmmmmmm
mcm ni laa
kalau kita ni bgus sgt la kan
lepas kita xde
lepas kita blah
lepas kita kuar
yg baik2 sblm ini akn diteruskn
malahan
yg lebih baik akn dpt dihasilkn
jgn pula ketika itu
bila kita melihat mereka jauh lebih baik
kita lak rasa lain
lain mcm
*syaitonirajim ngah cucuk jarum lettew*
astagfirullah

bersyukurlah
jika mereka dpt berbuat lebih baik drp kita
berisitghfarlah
jika mereka tidak dpt melakukn lebih baik drp apa yg telah kita kongsikan
mgkn kerna dosa2 kita
maka
hal2 ini berlaku
yaaa
dosa2 kita ketika kita memimpin itu
jgn merasakan diri sudah sempurna
hanya kerana kita sggup ebrsusah payah berbnding  mereka
hanya kerana kita sggup berhabis masa tenaga duit utk uitm ini tp mereka tidak begitu
mgkn struggle mereka ditmpt lain
yg kita mgkn x mmpu kalau berada ditmpt mereka
bukankah ALLAH akn mguji mngikut kemampuan masing2..

aku selalu berfikir
apakah yg telah aku lakukan selama ini
org kata aku iron lady la
wanita kental la
passion punya pmpuan ni lain mcm sket la
girls on fire la
mcm2 lg
tp
sbnrya
aku ni
tak de apa2 pun
seyes
apa yg aku wat selama ni pun
dgn hasil bantuan ALLAH
melalui insan2 skeliling aku
byk yg aku belajar
dr mereka smua
xkisah la peserta
or ajk
hatta penasihat juga
kerna setiap kalian itu adalah 'training' yg telah ALLAH hadirkn utk aku belajar
erti perjuangan yg sebenar
yg selama ini
aku mgkn juga antara mereka yg melaung2kn erti perjuangan
yg mana aku juga pasti telah melakukan byk kesilapan dlm tmpoh berjuang ini
tak kira juga jatuh bangun aku kedalam gaung kesilapan dn kehidupan
kerna
aku
juga manusia biasa
seorang hamba..
hamba yg hanya mahu berkongsi
dn memberi yg mana mmpu
di lapangan yg telah ALLAH sediakn utk ku
iaitu UiTM

aku tahu
ramai yg kata..products uitm xleh nk selamat lagi dah
mmg gitu la
:'(
kalau bukan kita yg nk buat
nk harapkan sapa lagi?
kita lg tahu uitm ini mcmana kan
peluang kita dlm mendidik generasi akn dtg di uitm ini
besar
kerana
kebanyakannya adalah melayu dn muslim
sanggupkah kita
membiarkan shj
sedangkan kita punya peluang itu
mgkn sudah ada didepan mata
atau pun
perlu diusahakn sedikit
walaupun kita rasakan
ianya tidak mmpu merubah apa2
tp
apa salahnya
dgn apa yg kita boleh lakukan
kita buat la kan
*ingt x citer burung kecil yg nk padamkan api ketika Nabi Ibrahim dibakar?*
kerna
apakah kelak kita kan jawab kepada ALLAH
apa yg kita buat?
apa yg telah kita lakukan?
astagfirullah
moga kita smua
melakukan hanya semata-mata kerna ALLAH
kerna mahu melihat
ummah kan dtg
lebih baik
dilapangan kita sndiri
yaaaa
lapangan kita mgkn di uitm
yg lain mgkn di lapangan berbeda
namun
biarlah
TUJUANNYA SATU
hanya kernaNYA
dlm melahirkn ummah yg lebih baik disisiNYA

*kita juga kan byk mdidik diri kita tlebih dahulu...percayalah..mengisi ilmu itu satu keperluan bg  kita dijalan ini :)

Kita akan keletihan apabila cuba menjadi "Tuhan"...

Jangan cuba mengawal semua dan segala!

Istirahatlah diri pada satu bisikan, "aku hanya seorang hamba."

~Ustz Pahrol Mohd  Juoi

sekian, terima kasih
dr aku
seorg hamba
yg sdg berusaha dn berusaha sehabis baik..
utk rehat di SANA :')



 
 
p/s--malu rasanya jika teringt akan arwah ahmad ammar ahmad azam
apa yg aku dah buat?
utk sekian lama ini
moga bermanfaat
moga terhindar dr asap riyak
moga segalanya diterima ALLAH
:'(

Comments

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif