Tuesday, June 25, 2013

random#17# tanak bagi dah????

Bismillah

assalamualaikum
alhamdulillah dgn nikmat yg ALLAH bg pd kita
moga kita sntiasa berpegang pd jalanNYA

ok
hari ini
mcm ada mix feeling
hahhaha
dr semalam lg dah
haisshh
since dpt meset itu
asik duk pk je lah
*perasaan sama mcm memula dpt 'perkara' itu*

hmmm
tp kali ini
rasanya berbeda ya
mgkn kerana
umurku telah banyak*tp nmpk mcm 24 tahun*hahahha
dan aku dah go through apa yg aku dah tempuh selama 4 tahun bekerja ni
aku tahu 4 tahun ni
bukan apa2 pun sbnrnya
tp
4 tahun ni
byk sgt mengajar aku
erti utk bangun after jatuh..jatuh..jatuh dan bgun balik..jatuh dlm lumpur..mandi dgn bodyshop punya mandian..hahahha..
okok
sebelum merepek lg
aku rasa
mcm
hmmmmmm..
betul ke ni
cuak + nebes + ada la -ve sikit2..
hmmm
tp
another side
im thinking bout ' is this my opportunity'?
hmmmm
ye la kan..dulu dapat peluang..xnk g..xnk involve..mencikkk kannn..hahhaha
sejak keje ni
seme menda yg aku mencikkkk time aku berpgram dulu..seme duk dtg ats muka
haaaa
sbb tu la kene BERSEDERHANA
uhuk..uhuk..
xleh mencikkk sgt
xleh suka sgt
biasa2 je

so...decision stakat ni..ON..
aku nk tgk
mcmana kaedah mereka melahirkan 'mereka' itu
apa approachnya
apa pengisiannya
apa software nya
hmmmmm
still
aku ada juga letak kegusaran
dan aku harap
sgt
sgt sgt
team
sahabat
mereka yg mengenali dan tahu diri ini
sekiranya sy terlupa, tersaasar..ada lumpur di muka sy ni
tolong laaahhh
sudi la tegur
sudilah ckp
'EH..ADA LUMPUR LA KT MUKA KO'
moga..dgn itu..sy akn sntiasa beringt
mengapakah sy ON utk semua ini

dan sekarang
aku rasa
aku sgt kene upkan hubungan aku dgn ALLAH
lebih dr biasa
yer la
kalau lemah hubungan dgn ALLAH, what do u expect from other relationship?or things?
so fara,,check back
and plezzzz
TRY HARDER TO ISTIQAMAH

hmmmm
aku harap
aku kuat utk tmpuh semua ini
pernah juga tertnya2..kenapa aku?
ehhhhh..soklan mintak pelempang tuhhhh
hahahhah
sapa ko nk tnya kenapa aku tuh
ko hamba doe
ko tu layak diuji okay
so???toksoh la tnyaaa

dan berbalik kepada topik
TANAK BAGI DAHHHHH????
hahhahah
sedikit geram ya
mgkn aku patut besarkn lagik hati ni
chill
keep calm and continue giving

celah mana ko start give up dalam memberi ni fara wehh
'heyyy..aku manusia biasa gak kot'
ada gak masa fed up aku
yer laa
org lain
kiri kanan
depan belakang
tnya itu
tnya ini
hahhaha
sendiri punya?
xpe la
we can survive
owhh..its okay dear
no hard feeling
seyesss
sbb?
sbb itu terpulang la pada apa yg kalian nk beri 
sb rasanya
sy dah bekalkan dah
mgkn x sebanyak mereka yg memula dan suda 3 tahun penuh bsama sy
tp
sy dah bagi
nk guna
guna
nk buang
suka hati lahhhhhh
sejak bila ko dah jd berkira ni fara wehhhhh
hahahha
*simbah air sejuk dgn baldi sekali kt muka sendiri*
dah xleh x kene tnya ke
dah xleh org x bgtau ke
takkk kannnn...so?
haa...so?keep giving laaa...
biarlah mereka ada kaedah sendiri ke
ada cara tersendiri ke
sources tersendiri ke
biar
yg pntg
sapa yg minta
bg je la
if ada yg ko nk ingtkn
ingtkn je la
depa respond ke tak?lantakkk pi laaa
kesah pulak ko kan?
sbb?
ko dah bekalkn pun
kalau depa nk makan bekalan tu, tahu la depa nk makan
kalau x, xpe la..
mgkn perjalanan depa berbeda sedikit
dn doakan mereka dpt belajar dgn lebih baik lg dr dgn ko
yup
itulah
aku sbnrnya rasa juga
tu la perjalanan proses depa belajar
so...let it be:)

keep make du'a
especially for that person
huh
concern
hope everything will be fine
i know
that person always said that everything is ok.nothing to worry
ok:)
xpe
may ALLAH ease
dan itu juga
mendidik hati anda
utk MEMBERI TNPA MENERIMA APA2
DAN INGT
U ALWYS SAID THAT
MEMBERI ADALAH SYARAT UNTUK MENERIMA
tp xsemestinya..kita akn terima immediately
mgkn bkn skg
mgkn esok
lusa
dan yg pasti
DISANA
:)
*suka tul ckp sesorng nihhh..hahhaa*
inshaaALLAH
moga diir ini sntiasa beringt
dan tlg ingtkn sy.
sekian
 dr sy
manusia biasa yg tak lari dr kesilapan.



Monday, June 17, 2013

Random#16# enambelasjune

assalamualaikum

alhamdulillah
masih diberi kesempatan utk bertaubat dan kembali pd jalanNYA

ok
aku sgt terharu
dgn apa yg telah ALLAH berikan pd aku
bersyukur
sgt
sgt

smlm
genap 4 tahun aku berkhidmat di UiTM
lama mmg la kt uitm kuala pilah terchenta kan
heheh
syg tul kt pilah tu
mmg la
semua start dr sana
semua belajar kt sana
dan aku bermula dr sana
aku belajar byk dr sana
aku masuk gaung
berada dipuncak
dihina
dipuji
dicabar
dilempang makcik hidayah dan banjir tsunami dtg menduga
haaa
semua kt situ
satu je aku nk ckp
ALHAMDULILLAH
:')

sb
dr semua itu
aku belajar
bahawa
ALLAH MMG SENTIASA ADA
bukanlah maksudnya selama ni x percaya
astagfirullah
bukan
kan kita semua mmg tahu
ALLAH SENTIASA ADA
ALLAH MMG TAHU YG TERBAIK UTK KITA
tp
sejauh mana kita betul2 merasai RASA itu
huhuhuh
bila diduga
kita akn balik pd DIA
bila gembira?
larik laju2
*simbah air sejuk kt muka sendiri*

aku terima segala yg telah berlaku
mmg aku sendiri seorg hamba yg hina dan mmg ALLAH telah byk JAGA AIB aku
jika ALLAH tak jaga AIB aku
masakan aku merasai semua yg telah aku rasai ni
:'(

ALLAH tahu
apa yg telah aku lalui
dan aku malu
jika aku patah semula ke jalan itu
astagfirullah

krn itu
aku juga punya kisah aku sndiri
kisah aku jatuh
kisah aku bangun
tergolek
gelincir
masuk dlm lumpur
mandi kt kolam
jatuh balik
tergolek2
bangun balik
dan mandi dgn sabon body shop
dan sapu losyen
xnk dah jatuh kt lumpur
*apa merepek ni..hahahhaha..xpe..aku pahama apa aku tulis..hehehheh*

dan aku sgt berterima kasih
kepada insan2 yg telah hadir dlm timeline hidup aku
xkesah la
siapa pun
terima kasih bnyk2
kpd yg sentiasa berada bersama
mendoakan sy
terima kasih byk2
moga ALLAH merahmati kalian semua
sy syg kalian semua
:')
kepada yg melemparkn batu2 dan duri2
terima kasih juga
krn dgn itu
aku belajar cara utk membalut
membasuh
merawat luka itu
terima kasih x terhingga kpd anda semua
:')

4 tahun berada dlm dunia bekerja ini
satu tempoh yg sekejap sbnrnya
bukan lama pun
tp pd aku
sgt byk yg aku kene belajar lg
sgt
ILMU ALLAH itu luas
so..??
gali gali dan amalkan
sebarkan
panjangkan
moga ianya menjadi PELABURAN TETAP kita di sana kelak:)


moga segalanya lebih baik selepas ini
terima kasih utk semua yg terindah telah berlaku selama ini
dan aku bersyukur
aku dpt meraikan 16.6.2013 di uitm kuala pilah
bersama mereka yg aku syg
dan pulang ke rumah
bersama mrk yg terpenting buat aku:')

*dan hari ini..terkejut pula dgn news, aku kene present analisa itu pd rabu ini..hmmm..sbnrnya nebes +takut+ cuak
sangattttt okkkk..hahhahah
tp..alhamdulillah
aku tahu
ALLAH pasti tahu aku boleh hadapi semua ini
cuma mcm kelakar la
sb ari ni email semua document
rabu dpt info kene present dah?
kt s.alam lak tuh
hahahha
fara
fara
mak mesti ckp
dah nama nurfarawahidah ni
sure kene mcm ni
hehehhe
xpe
ALLAH mmg tahu
aku ni perlu diuji dgn cara bagaiman
bukankah ALLAH itu lebh mngenali aku dr diri aku sndiri
tak gitu fara;)

so..?berusahalaahhhhh
*td puas dah menyabarkn diri..heheh*

ok
nk balik da
*senyum mata kecik smbil wat tnda aman*


Thursday, June 13, 2013

random#15#let it be

assalamualaikum

alhamdulillah
masih diberi kesempatan utk menjalani hari keempat di bulan syaaban ini

kali ini lain sikit
sb duk umah kan
dah la duk umah
bertigaaa jer??
hahaha
pelik
sb biasa ramai
tp alhamdulillah
sb aku balik ada utk teman mak
dan adik kecik aku tuh
still
mmg aku ngah nk adapt lg dgn apa yg aku rasa kt jngka ni
mana kan sama 
dgn first place aku curahkn segala
air mata aku tuh kan
hihihi
semua bermula di pilah sana
mmg sah la hati aku tu separuh kt sana
bila nk mai dpt balik x sure la
huhuh
masa
masa
masa
tp aku ttp teruskn mcm biasa
yer la
nk sedih mngapakah
dah mmg ALLAH tahu YG TERBAIK kan
sb tu ALLAH mudahkn aku balik sini
haaa*dush air sejuk kt muka*

cuma
pilah itu
terlalu byk yg aku belajar dr sana
rindu itu
mmg tak dpt dikatakan lg
semua aku rindu
semualah
huhuh
*nanges laju2*
ada org kata kt aku
msti lupa bila kt jngka nti
giler apa nk lupa pilah
apa pun
mmg takkan lupa
syg lg ada
kalau boleh
dan mmg kene kasik boleh
doakan sentiasa agar mereka disana itu mjadi lebh baik 
lbh baik
lbh baik lg
syg
krn potensi disana sgt besar
cuma
kene usaha lebh utk dpt produk kualiti DUNIA AKHIRAT yg lebih
DUNIA AKHIRAT yaaa
rugi la kalu donia yg sementara ni yg kita kejar
tuh
tuh
generasi yg akn dtg tuh
yg nk tdbir pilah tuh
xkn la kita nk bg yg cap ayam xbape nk bernafas kt mereka kan
kene la bg yg berkualiti
nk bg mcmana?
owh
byk cara
pd yg berpeluang lg
bagilah
berilah
berusahalah
krn
itulah tggjwb yg ALLAH telah letakkn pd kita
kita yg ada RASA itu
RASA yg semua org mgkn xpaham dgn rasa kita itu
RASA yg moga ianya mnjadi saham sorga buat kita smua
RASA yg moga ianya juga mndidik kita mnjdi lbh baik
disisi PEMBERI RASA ITU
aku?
kt sini?
masih baru
masih belajr
masih memerhati
masanya akn tiba
utk aku berkongsi
dan jika bkn disini
pasti ada ruang lain
dan peluang lain juga
perlu ke kita duk tggu semua menda dtg mnghadap kita kannn
kata nk kejar saham sorga
ingt mudah ke
*simbah air suam kuku kt muka*
hmmm


dlm pada itu
aku sgt concern pd sorang ni
sgt
sb pd aku
dia bagus
baik
ada potensi utk jd seorg yg hebat suatu hari nti
tak tahu la napa aku nmpk dia mcm tu
*surely ALLAH la yg bg aku nmpk mcm tu kan*
cuma
aku gusar
andai aku ni tidak mnjadi yg terbaik dlm berada dgn dia
*skg jarak sudah ada krn sudah berada di kwsn lain*
tp
jarak sepatutnya tidak mghalang
mgkn
masa juga lah
maka
aku pun
mampu BERDOA utk dia shj
berdoa agar dia sentiasa dilindungi ALLAH
sentiasa ditetapkan hati utk berjuang di jalanNYA
mgkn dulu dia belum biasa dgn perjuangan ini
tp dia tahu
dia perlu buat semua ini
die absorb..serap..belajar..terima
*salah satu prkr yg mmg aku suka ni la..menerima dgn hati terbuka--moga sentiasa bigini dn lbh baik lg*
cuma
aku hrp
biarlah dia serap RASA manis pahit perjuangan itu
krnNYA semata-mata
krn itulah yg akn buat kita rasa
kita xkn penat
xkn rasa nk stop
dn akan berterusan
sb?
kita tahu
semua ini kita perlu byr selagi kita bergelar KHALIFAH dimuka bumi ALLAH ini
tidak perlu buktikan apa2 kpd org lain
mahupun diri sendri
cuma
pndglah pd apa yg kita juangkn ini
moga ianya dimanfaatkan
sebenar2 manfaat
krn ALLAH
bila ALLAH dah letak kita dlm keadaan itu, tiada siapa yg mmpu menhalangnya
kita pasti boleh buat
sb tu ALLAH letak kita kt post itu
skg masa utk dia focus pd stdy..'kerjaya' dan 'kesukaan' dia
sntiasa
sntiasa
doakan utk dia dpt yg terbaik
moga dia lbh baik bila berada di sana dgn melihat cara kerja org lain pula
huhuhu
maaf jika sy tidak sehabis baik berkongsi dgn awk
teruskn focus dan berjuang
dan remmber
sy still sy
dan sy akn sntiasa sokong awk selagi awk berada di posisi yg betul la kan
hihih
kalu x..meh sini sy simbah dgn air sejuk sikit
air suam sikit
haaaa
kasik bagun itu jiwaaa
hahahha
awk pasti boleh buat yg terbaik
dan awk tahu mana nk focus
owhh
jgn gusar
sy mmg ada
cuma itu lah
ada itu x semestinya kene dpn mata kan*baru belajar jugak yg ini..huh*
ada itu
dlm doa itu lg mahal harganya
jgn tnya sy kenapa awk
sb sy pun tak tahu jwpn dia apa
jgn tnya sy adakah ianya susahkn sy
sb mmg xpernah susahkn pun
jgn tnya sy berbaloi atau x
moga ALLAH meredhai segalanya
 skg
mmg kene focus pd yg penting sgt dahulu
lets do it together

moga ALLAH sentuh hati kita utk sentiasa berjuang dijalanNYA
moga ALLAH sentiasa tetapkan hati mereka2 yg sdg berusaha menjadi lbh baik krnNYA
moga ALLAH hidupkn roh pejuang ISLAM dlm diri kita
moga ALLAH tetapk hati kita 
utk berjuang krnNYA
krn
perjuangan itu bukanlah semanis dan seindah sakura yg dilihat
tp ianya penuh cbrn dan pancaroba
teruskn berjuang!!
#haa..itu je yg mmpu nk ckp
sy mmg mcmni
tp xsemua org tu
sama dlm hidup sy
*senyum dgn mata kecik*
p/s--bykkn puasa sunat ya..moga ianya mdidik jiwa kita utk mnghadapi ramadhan kelak
training itu kan penting
semua pun kene trainee
tak gitu?
heheheh



Wednesday, June 12, 2013

random#14#inchi gabbana punye*senyum*





Telah bersabda junjungan kita yang mulia lagi terchenta, seperti yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. adanya, termaktub dalam riwayat sahih oleh Imam Muslim:


"Jika anak Adam meninggal, maka amalnya terputus kecuali dari tiga perkara; sedekah jariyah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang berdoa kepadanya."

Ya, sumber saham-saham sorga kita setelah kita mengucapkan oktengsbai kepada dunia yang fana ini.

1) Sedekah jariyah, yakni harta kita yang disedekahkan untuk amal kebaikan
2) Ilmu yang bermanfaat, yang dikongsikan dan diamalkan oleh orang yang mendengarnya daripada kita
3) Doa anak yang soleh

Tahukah anda, ketiga-tiga jenis saham ini mudah dan pantas diperoleh apabila anda bersama-sama dengan gerabak tarbiyah dan dakwah?

Oh tak usah garu kepala anda yang tidak gatal itu, tanda anda tidak percaya. Ijinkan saya untuk menjelaskannya secara penuh bergaya. Ewah! 

Untuk (1), agak lurus ke hadapan. Segala tok nenek harta yang anda infaqkan untuk kepentingan tarbiyah dan dakwah, insha Allah manfaatnya akan terus anda nikmati meski jasad anda sudah bersemadi di dalam liang lahad.

Wang yang anda sedekahkan untuk ikhwah di kawasan X untuk membantu mereka dalam membiayai kerja-kerja dakwah mereka. Anda bayangkan, setiap orang yang berjaya mereka tajmik (kumpulkan) hasil daripada sumbangan anda, kemudian mereka bersemangat pula untuk menyebarkan syahadatul haq, pergh, berapa banyak pahala yang akan anda peroleh? 

Atau wang yang anda infaqkan agar ikhwah dan akhawat di negara Y dapat membeli kuda dakwah mereka sendiri, agar mudah untuk mereka ke sana dan ke mari melakukan konspirasi tarbiyah mereka. Bayangkan, setiap roda yang berpusing untuk menuju destinasi dakwah mereka, setiap kali itu juga anda akan peroleh ganjarannya. Walaweh! 

Atau anda bayarkan tiket penerbangan ostad atau ostajah, ikhwah atau akhawat, yang diperlukan untuk membantu tarbiyah dan dakwah di negara Z. Bukan sekadar itu, anda bekalkan juga mereka dengan wang perbelanjaan yang mencukupi agar mudah untuk mereka bergerak di negara Z. Nah, anda bayangkan, untuk setiap jiwa yang dibasahi dengan taujihat oleh ostad ostajah atau al-akh al-ukt tersebut, berapa banyak saham yang akan anda kutip? Bayangkan pula, mereka ini terus-menerus, istiqamah dalam kerja-kerja tarbiyah dan dakwah mereka, sebahagiannya berpunca daripada taujihat membara yang disampaikan oleh ostad ostajah atau al-akh al-ukth tadi. Pergh, itu epik! 

Meleleh air liur beb. 

Untuk (2) juga agak lurus ke hadapan. Sebagai seorang murabbi yang membawa bulatan gembira, atau muwajjih yang menyampaikan perkongsian atau ceramah yang membara dan menerbangkan tudung labuh di konferens-konferens riang, sudah pasti berlambak ilmu-ilmu yang bermanfaat yang telah anda kongsikan.

Dari sekecil-kecil ilmu seperti kebaikan dan manfaat mengukir senyuman manis nampak gigi setiap masa dan ketika, kepada sebesar-sebesar ilmu seperti makrifatullah dan kaedah-kaedah berkesan dalam menyampaikan dakwah, semuanya itu dikira bermanfaat dan akan menjadi saham-saham sorga anda di akhirat kelak.

Apatah lagi apabila ilmu yang anda kongsikan diamalkan secara terus-menerus dan konsisten oleh mereka yang mendengarnya. Kemudian mereka sebarluaskan pula ilmu yang telah anda sampaikan itu. Wahai, tidak terbayang beribu-ribu lemon pahala yang bakal anda kutip dan laburkan dalam Amanah Saham Sorga di akhirat kelak! Ohoi!   

Bagaimana pula dengan (3)? Doa anak yang soleh?

Oh kami tahu Inche gabbana! Ia bermakna, kena kahwin dengan akhawat berapi agar dapatlah memperoleh anak-anak yang comel lagi gebu yang sama-sama bersemangat di atas jalan dakwah ini! Kan kan kan..??

Err. Pandang kiri. Pandang kanan. Tangan letak di dada, mata terkedip-kedip. 

Boleh jadi begitu. Mata pandang ke atas. 

Tetapi ada suatu tafsiran yang cukup menarik tentang frasa 'anak yang soleh' dalam hadith tersebut. Hadith tersebut menggunakan perkataan 'Waladun soleh' yang tidak membawa maksud anak kandung. Seandainya anak kandung yang dimaksudkan dalam hadith tersebut, sudah pasti perkataan 'Banin soleh' yang digunakan.

Jadi apa implikasinya apabila perkataan 'waladun soleh' yang digunakan?

Seorang murabbi di Indonesia memberikan makna yang cukup hidup dan menarik kepada penggunaan frasa ini. Katanya, ia juga boleh membawa maksud anak-anak usrah yang disentuh, dibina dan diacu oleh para murabbi dan murabbiah.

Mulut ternganga.

Masha-Allah! Anda tahu apakah maksudnya ini...??

Berlari-lari pantas keliling kampung buat muka penuh tak percaya, seperti mahu menyebarkan berita paling gembira abad ini. 

Ia bermakna, peluang untuk mendapatkan sumber saham sorga yang satu ini terbuka luas pintunya. Kini, selain daripada sedekah jariyah dan ilmu yang bermanfaat, anda juga boleh mendapatkan doa anak-anak yang soleh meski anda tidak berkahwin lagi. 

Ehem. 

Lagi ramai hadek-hadek bulatan gembira yang berjaya anda perdayakan dan jerat, arakian lebih besarlah peluang untuk anda didoakan. Lebih banyak jiwa-jiwa yang tersentuh hasil tarbiyah di dalam bulatan yang cukup menggembirakan dan mengasyikkan, sayugia lebih tinggilah peluang anda untuk didoakan oleh 'anak-anak' soleh yang terhasil. Dan lebih banyak bulatan gembira yang anda bawa dan pimpin, lebih banyak jugalah doa-doa yang akan mengalir kepada anda usai anda meninggalkan dunia yang fana ini!

Wah! Wah! Wah! 

Kini saya lebih bersemangat untuk menjadi murabbi agung kembang kempis hidungnya, untuk mentarbiyah dan menyentuh sebanyak-banyaknya jiwa di luar sana! Kini tekad saya lebih membara untuk menarik lebih ramai manusia di luar sana bersama-sama dengan gerabak ini! Kini mata saya lebih bersinar-sinar untuk saya bawa sebanyak-banyaknya bulatan gembira, tanpa mengenal erti lelah dan putus-asa!

Kerana saya mahukan doa anak-anak yang soleh yang tidak berhenti-henti mengalir kepada ruh saya di alam barzakh nanti! Kerana saya mahukan mahligai yang bercahaya terang di alam kubur nanti! Dan kerana saya mahu mengatakan dengan penuh gembira dan bergaya sambil buat-buat terkejut di Mahsyar nanti, "Eh, mana datang pahala aku banyak-banyak ni...??"

Osemness.

Lah, tunggu apa lagi tu...?? Ayuh kita perbanyakkan infaq kita di atas jalan dakwah ini, kita sebarluaskan ilmu-ilmu yang bermanfaat untuk mengajak orang kembali kepadaNya dan sentuh hati-hati di luar sana dengan penuh riang gembiranya! Kerana semuanya itu adalah pelaburan kita untuk saham-saham sorga! 

Hoyeah. Buat tanda aman sambil tersenyum penuh kebahagiaan.

-gabbana-

Terasa tamak pula, mahu menyentuh sebanyak-banyaknya hati di luar sana! Wahahaha gelak keji watak jahat dalam cerita adiwira. Eh.
  
#okay
baca entry ni smbil senyum tanda kebahagiaan sgt
hahahha
aduyaii
bro
mmg ohsem la
sgt ohsem
mmg selama ni
ini la sy rasa dan antara sbb tidak pernah putus asa utk berprogram walaupun dihina oleh insan yg pernh sy sygi..*ehh..luahan perasaan pulak..hahha*
 okok
maka, sy rasa, yup!!this is.
correct
so..teruskanlah farawa weh
hahahhah
bersemangat betul
semngt2 juga..jgn smpai lupa niat pulak
haaaa..itu pesanan penaja utk diri sendiri ya
bila wat something, mmg kene RESET byk kali kt diri supaya buat ni utk ALLAH dan nk memberi saham sorga itu
pelaburan yg sendiri mmpu buat
moga ianya tidak bercamporbaur dgn yg tidak baik
diri ini juga manusia biasa
bisa melakukan kesilapan dan kekhilafan
moga kalian yg menyanyangi sy tidak jemu dan tidak lokek utk memberi lempangan2 hebat di diri ini
*walaupun mmg ada pelempang tegar dlm life ni..hahha..xpe..kasik sbr je dgn dia*
ok
itu shj
semoga perkongsian ini bermanfaat
skg saya mcm tahu juga
kenapa sy dipertemukan 
dgn kalian-kalian semua
setiap seorg drp kalian yg pernah dtg dlm hidup sy
bukanlah kebetulan..tp itulah yg terbaik utk sy
semoga kita semua ditetapkan hati krnNYA
*senyum smbil wat tnda aman*

 Credit to:angelpakaigucci yg ohsem.moga sentiasa dilindungi ALLAH walau dimana shj inchi gabbana berada:)


Monday, June 10, 2013

random#12#terjumpa ini dan...



"Suamiku, aku tidak mengharapkan harta yg melimpah ruah daripadamu dan kekayaan yg akan menyenangkan kehidupan duniawiku
cukuplah asalkan engkau memberi keizinan untukku berdakwah dan tidak akn menghalang kerja dakwahku"

(Zainab Al-Ghazali r.h)


*tu je, terkejut sb tetiba nmpk ini dan rasa nk keep je
mmg jauh la nk jd mcm ni
cuma
juz nk keep dis je
ok.
salam 1 Syabaan 1434H

Friday, June 7, 2013

random#11#hargai...

assalamualaikum

alhamdulillah
sekali lagi kita diberi peluang untuk bertaubat kpdNYA
:)

dah masuk bulan june dah kita kan
cepat betul masa berlalu
byk perkara dah jd 
dlm tempoh ini

cuma
nk ckp
apa kata kita bykkn menghargai?
haa..ni utk diri juga taw
diri sendiri yg sgt byk lupa ni

so far
sy bersyukur dgn semua nikmat yg ALLAH dan berikan kpd sy
alhamdulillah
dgn keluarga sy
kerjaya sy
mereka-mereka yg ada dlm hidup sy
semua perkara yg berlaku dlm hidup sy
terima kasih ALLAH

bila kita dah jmpa dgn mrk yg tlh buat kita rasa ingt pd ALLAH
saling menghargai antara kita
itu juga stu perkara yg bahagia dn mengembirakan
dan tlg la hargai masa itu
krn moment itu hanya kekal ketika itu shj
ianya tidak akn dpt berlaku buat kali kedua

cth
setiap program yg dah sy sertai
xkan rasa sama
walaupun mmg akan ada org yg sama yakni team sy dn anak buah sy
tp
memory itu x sama
maka
setiap kali dpt peluang utk itu
kenelah hargai:)
sgt hargai
sb kita mana tahu
mgkn lepas ni
xde dah mcm tu kan.

sama juga mcm mds
mds zmn staf
mms zmn studnt dulu
moment kekal itu
sentiasa ada
dlm memory
selagi x hilang ingtan la kan
minta dijauhkan

dan juga
saat kita bersama org yg kita syg
mcm family
kengkawan
dan prg penting bg kita
masa baik tu
hargai sgt
sb nti
bila ada cbrn/konflik
itulah yg akn buat kita ingt
apa yg pernh kita lalui sama2 dulu
:')

utk smua
sy nk minta maaf ats salah silap sy selama berkenalan, berkawan, bersahabat, berkerja..surely
sy ada buat perkara yg menyakitkn hati
maafkan sy
maafkn sy
maafkn sy
org penting, sy minta maaf sgtsgt
:'(

tu shj
moga segalanya lbih baik
dan
sy belajar byk perkara
dr semua yg berlaku
maaf.
:'(


hargai setiap moment itu

i learnt from it
i should respect what u said
im sorry
really sorry
*banjir*