Skip to main content

#random#4-keputusan.

assalamualaikum
 
alhamdulillah
diberi peluang lagi utk kita bernafas dgn FOC
dan bertaubat kepada NYA
 
salam jumaat:)
mlm ni adalah malam 1 Rejab sudah
ada lg dalam 61 hari untuk menemui Ramadhan Kareem
 
 
.
Ya Allah, berkati kami pada Rejab dan Sya'ban. Sampaikan kami ke Ramadhan. Amiin.
 
 
ok
sekarang masih lg demam musim result
yer la..baru smlm kot
tp aku ni lak dpt demam lain
hihi
demam nk setlekan pasal permohonan nk smbung master anjuran KPT
nk kne wat proposal weh
ALLAH
nebes terus..hahahha
lama kot tinggal menda cenggini
dgn nk setlekan dokumen sini sana
tarikh tutup?
haa..15hb ni
aku tahu pasal ni pun dr maz, alhamdulillah
ALLAH byk bantu utk aku dpt info ni
so, bila nk apply online tu, nmpk mmg senang
tp
kat sini
aku la kne positif nya
mind set diri sendiri
buat satu-satu dan make sure hantar pada hari selasa yer fara..
aku pilih UIA setakat ni utk tmpt sambung master tu
nk g overseas sgt, tp mmg mak x bg la
xpe la, lgpun kalu aku g, sape nk jaga mak kan:)
xsalah pun duk dlm
phD nti la...hihih..leh g dgn incik husband
waaaa...verangan..hahahha
aim je..phD tu mcm dah termasuk dlm list lak..hahaha*sblm ni aim smpai master je*
kalau x pun, nk amik second degree
ada la
kne letak matlamat ni:)
 
okay
x abes dgn nebes nk setlekan master
kene buat keputusan lak
utk amik English course kt UIA juga
hahhaa
kelakar
sb aku dgn kak nani cam blur2..nk amik apa ni
kelas ni weekend je
tp kami nk amik gak
and ats nasihat dan pndgn kak asz:)
aku pilih public speaking
waaaa...seyes takut
mmg aku terfikir nk amik public speaking..tp rasa mcm..waah..ko giler ke apa fara..hahha
aku bkn la bgus sgt pun
mmg byykkk kne improve in English ni lagi
time stdy mmg la sbb mmg guna pun
ni..dah mcm..krikkk..krikkk..
haa..so..bak kata kak asz..'abes tu farawa ingt yg nk dtg kelas tu semua dah pandai la..kalu dah pandai, xyah amik kelas dah..'waa..mmg laaaa
aku pun pk gak mcm tu
sb x pandai la
sb takut la
sb nk enhance confident level ni la
aku kene amikkkkk
yaaaa
kene amikkk lorhhhh
ko udoh2 la selesa nya
hamekkk kene dgn kak asz td
hihihii
lama dah x kene mcm tu..asik aku je yg bagik kannnn..hahahha
sekali tepek ats muka..best juga:)
syukran kak^^
 
so, since esok ada jd fasi, maka, kak nani la yg akan tlg daftarkan..
die amik gak
hmmmm
aku pun still kene mind sett diri ni
so fara, DONT BE AFRAID TO MAKE MISTAKE
that's why we need to learn and life long learning:)
go for it and do ur best!!
faitinggggg!!
 
wah..tetiba aku rasa mcm lain je
hahahha
aku harap
aku doakan
*tolong doa juga ea*
semoga aku dpt biasiswa KPT ni
moga dgn cuti belajar nti, aku dpt jd lebih baik
dan lebih baik lg disisi ALLAH
owh..sila jgn tnaya sy soalan yg x berkaitan ya
*mmg ada org tnya pun..hahha*
ALLAH masih belum smpaikan rasa itu
sehingga kini
sy mohon
moga ALLAH pelihara
dia yg sy doa itu
dan semoga sy menjadi hambaNYA yang lebih baik
 
*rasanya.mmg betul la..sebenarnya sy pun tahu..hihi.bila kita dah niat dan letak sesuatu matlamat itu..kita akn ke arah itu dan mohonlah agar ALLAH sentiasa mudahkn jalan ke arah tersebut:)
 
moga segalanya lebih baik
moga ALLAH redha:')
 
 
sekian, salam jumaat
dan salam 1 Rejab:)

Comments

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif