Skip to main content

random#6# alhamdulillah

assalamualaikum

alhamdulillah
masih diberi peluang utk bertaubat dn menjadi lebih baik disisiNYA

7 Rejab 1434H
Jumaat
Sebulan dua hari sudah
sudah berlalu 
utk aku telah berada di uitm jengka ini
:)

alhamdulillah
dgn segala macam yg berlaku pd aku minggu ini
alhamdulillah
hari ini
byk juga yg aku perolehi
lebih lg sebenarnya
membuka mata hati minda
 :')

mmg aku juga seperti manusia lain
bila dtg tsunami dugaan tu
astagfirullah
mmg agak penat
dan rasa mcm..ALLAH...mampu ke aku ni..dtg lg?serentak lak kaco perasaan ni
hihi
mgkn sbb faktor umur makin byk ni
ok la sikit
tp
still juga...hihi
ada tergelincir
huuuuu:'(

tp
di penghulu segala hari ini
aku rasa 'rasa' itu
'rasa' yg mcm hmmm..mmg selama ni ada juga
tp 'rasa' itu mgkn agak tenggelam
didalm diri aku
astagfirullah
mmg benar
hijrah itu perlu utk kearah kebaikan
aku dipanggil
utk menyertai xtvt itu oleh mereka
mgkn ini titik permulaan
utk aku perbaiki lg
segala yg perlu aku baiki dr awal mula pertama mula
:')
tiada istilah terlambat
ayat-ayat suci AL-QURAN itu
mmg menenangkan
dan mmg
WAJIB utk kita pelajari selalu
alhamdulillah
aku dipertemukan dgn mereka ini
*nmpk mcm mereka ni nk trk aku lak..hihi..padahal pd mulanya, aku mmg nmpk depa ni ok*
ALLAH tlh buka mata aku
utk lihat semua ini pula
terima kasih ALLAH:')

banyak yg tlh jadi dlm minggu ini
aku juga bisa jatuh
bisa lemah
tp
aku tahu
ALLAH mmg sentiasa ada
ya ALLAH..berilah kekuatan pd diri ini utk terus istiqamah
dan utk terus berjuang dijalanMU

setelah sekian lama
aku turun ke situ
berkongsi
memberi peringatan utk diri ini juga
lama sungguh rasa nya tidak menunaikn solat di situ
apatah lg
sebagai imam
astagfirullah
setelah sekian lama
tempat itu juga
yg menghadirkn ras getar itu
aku masih belum layak utk diberi penghargaan seumpama itu
aku masih belajar
sedang baiki lg
sedang...
ALLAH..
aku rasa diri aku sgt kerdil ketika itu
tp..aku terima juga
sebak juga rasa
tmpt itu byk mendidik aku
utk mjadi lbh baik
disisiNYA
aku akn berkongsi selagi mampu
mmg aku tidak sebaik mereka yg lain
tp
aku akn cuba
selagi mampu
waaa...sedih lak rsa..hahha
rasa yg pelik ni
aku bersyukur
krn
mmg ada hikmahnya penghijrahan ini
PASTI
JANJI ALLAH ITU PASTI
lakukanlah segalanya keranaNYA



sb syg..
kerna concern:)
kita kene jaga saham kita kat sana
jom kita didik diri
jaga diri
dan
SEMOGA hati-hati kita
terus berada dijalanNYA
:')

*SEKIAn^^
 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif