Skip to main content

rejected?

assalamualaikum

alhamdulillah
dgn semua yg telah kita perolehi skg

rejected?
alhamdulillah
rasa sebak mmg penuh di hati
penuh di mata
aku xdpt tipu apa yg aku rasa
meskipun mmg pernah aku lalui prosess ini sebelum ni

ketika aku apply TPM
rejected
krn?
transkrip batch kami masih tidak tamat belajar
aku menangis bagai hujan lebat x terkira lah
hihih
atoy saksi time tu
aku tahu result aku mmg tiada masalah utk aku dpt tmpt dlm TPM itu
tp
kerna ketika itu
ALLAH masih belum izin kan aku mndpt apa yg aku mohon itu
krn
percaturanNYA jauh lebih baik dr apa yg aku rancgkn
itu PASTI:')

skg
rasa itu kembali lg
bila aku ingin memohon 
biasisiwa utk smbung master
rejected
krn?
byk juga yg aku lihat disini
mmg pihak berwajib x tolak secara direct
tp
aku boleh fikir sndiri
dan sebak
sedih
hujan sekali lg melanda diri
bukan krn aku marah
sb tidak dilepas kan
tp krn
aku rasa sgt kerdil
kerdil nya
dan aku pasti ALLAH punya perancgn lebih baik lg utk aku
juga utk kali ini
PASTI:')

sedih
pasti sedih
plan asal aku
sebelum 30
aku mesti ada master
astagfirullah
mmg tidak mustahil utk aku dpt
part time aku boleh apply
namun
aku mmg mahu apply cuti belajar
ats sbb aku sendiri
ALLAH
rasa ditolak itu
org lain semua akn ckp
aku kuat
aku leh go through semua ni
dn pasti akan ada lg
betul
aku mengaminkan apa yg mrk katakan
mak ckp'Adalah sbb ALLAH tak bg lg tu'

mmg betul
krn aku tahu
sebenarnya
ALLAH mmg akn bg aku cbrn dulu
sebelum aku dpt apa yg aku mahu itu
nmpk mcm aku dpt semua menda yg aku dpt mudah kan
owh..dun judge a book by its cover
hahahha
tp xpe
kerna ALLAH tahu
aku mmpu
sbb tu
ALLAH bg begitu :')

so fara
be strong
stay strong
and berbaik sangka lah pd ALLAH
PASTI
ALLAH PUNYA PERANCANGAN itu JAUH LEBIH BAIK DR DIRI SENDIRI
dun have any doubt about it:')

terima kasih ALLAH
Terima kasih krn masih mmberi nikmat kpd aku
walaupun aku sering berlaku salah pdMU
astagfirullah
:'(

rasa sedih ini mmg baik
krn ianya mmpu mengetuk hati kita
agar sedar
agar sentiasa beringat
siapa diri kita
yg tidak punya apa-apa ini

terima kasih ALLAH
:')

*hari ini juga hari terakhir bg kak siti dan ayoi berada di uitm jengka
*hari ini juga byk perkara yg berlaku pd diri aku
*semua dtg hari ini
*tarik nafas*
senyum
^_^

Allah tahu
tahu aku mmpu
sb tu DIA bagi:')
semoga kekuatan terus ada
krn
aku juga manusia biasa
manusia biasa 
yg perlu kekuatan
drNYA
moga aku bisa kuat
 :")


Comments

  1. Mpga Allah memberi kekuaran utk menghadipinya ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. taip bebtul ryn...ihiihihiih...sesama la kita rynn...thanks dear:)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif