Skip to main content

kita dulu dan kita sekarang...

assalamualaikum
 
alhamdulillah
masih lg berpeluang utk menikmati hari ini :)
 
ok
 
aku cuma nk tulis apa yg aku rasa je kali ni
nti bru hupdated pasal seminar dan kem bestari yg ohsem ^^
 
 
hmm
tetiba je rasa mcm ni
sbb?
haa..fb sbnrnya puncanya
aku mmg ada dua acc fb
tp aku lg suka yg latest
sbb?
hmm
sbb yg tu aku yg baru
yg sdg berusaha utk tidak menoleh ke belakang lg
bukan mudah ya
mcm2 sgt yg dah jadi
tp
aku ttp bersyukur dgn mcm2 itu
sbb itu
aku  telah belajar byk ttg erti yg sebenarnya
 
bila tgk acc lama rasa mcm..alamakkkk..mcm pulak aku dulu
haiyaaa..pic ni..haisshhhhh
hmmm..apa la aku ni
tp..bile ingt2 balik
dah mmg aku camtu dulu..tp yg lebih penting adalah siapa kita skg
haaa
aku mmg ada rasa down bila org nk sentuh pasal past tense ni..hihi
tp xde la down sgt
cuma die macam...ouch!
hmm
 
moga aku sentiasa dikuatkan hati utk terus istiqamah dgn jalanNYA
alhamdulillah
aku tlh peroleh sesuatu dr prgram baru2 ini
ALLAH itu MAHA KAYA
sering memberi peringatan dn hikmah tersendiri
 
 
 
 
maka
aku ttp akn terus BERDOA
SEMOGA SEGALANYA BAIK-BAIK AJA
DAN SEMOGA SEMUA YGSEDANG BER U-TURN INI AKN TERUS ISTIQAMAH DN TERUSKAN PERJUANGAN
 


 
 
SIAPA  KITA PADA MASA DAHULU TIDAK PENTING, TP SIAPA KITA PADA SEKARANG LEBIH PENTING..
ALLAH MAHA PENGAMPUN
 
Jom kita BALIK SEMULA PD ALLAH :')
 
 
 
*Terima kasih ALLAH ats segala nikmat yg telah ENGKAU berikan kpd aku..kpd aku yg sering alpa dan berbuat dosa ini
moga aku sntiasa kuat
kuat
kuat
dijalanMU
bantulah aku
kukuhkn hatiku ini
dijalan dan dibawah hidayahMU
 
amin.
 
 
p/s--syukran jiddan pada semua sahabat, kakak2, adik2 dan semua yg menyokong selama ini..:)

Comments

  1. Bagus! Lepas ni boleh pakai kereta Honda Accord...Moving forward!

    ReplyDelete
  2. lupakan kisah silam bangunkn diri dan terus berdiri dgn apa yg berubah pd hari ni ke arah yg lebih baik. ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif