Skip to main content

U.i.T.M N.9.

assalamualaikum
 
alhamdulillah, masih diberi peluang utk bertaubat lg hari ini.
hmmm
masuk hari keenam dalam bulan mac ni
emosi bercampur baur plak
surat mmg xdpt lg
tp bila aku dgr tn.haji azizi kata aku dah leh pasang angan2 di jengka pada bulan april nti
means, mmg dpat la sbnrnya
 
ok..
 
krik.krik.krik
 
hahahha
 
aku pun pelik
padahal mmg aku yg apply pun
seyes
aku x sgka yg aku apply sbnrnya
plan asal utk carrier akua dalah, aku akn move dr pilah ats tiket aku nk stdy ja, and convert jd lecturer
then
things change
hmm..bak kata mak aku
semua ni ALLAH yg aturkan
rasa hati aku utk pindah
dn duduk dkt dgn mak
mmg aku punya main core ialah aku nk duduk dkt mak
yer la
nti adik faiz dah masuk form 1, sape je yg dekat dgn mak
mmg la mak x pnh ckp
tp pikir2 jugak la kan
dah rezeki aku pulak
kak suriana tu berhenti kerja
so, mmg ada post kosong kat library jengka
tu la permulaan yg mencetuskn hati aku tergerak utk balik jengka
eventhough aku SAYANG GILER kat pilah ni
tp
aku SAYANG MAK aku juga
still..
pilah ttp dihati
 
my first posting
my first job as librarian
my first post as resident staf
my first post as chief librarian cawangan
my first post as ketua PPP
my first
my first
my first
........
byk yg aku belajar kat uitm kuala pilah ni
 
semuanya mmg bermula dr sini
aku belajar utk mengajar diri dn org lain
aku belajar erti CINTA dan KEHIDUPAN
aku kenal erti HIDUP DGN LEBIH BAIK
turun naik aku
semangat aku
air mata aku
selama hampir 4 tahun
4 tahun tu..kalau dr bby, skg dah nk masuk tadika taw..hihih
 
masakan aku boleh lupakan segalanya yg telah berlaku
tapi
aku akan terus mnghargai
setiap inchi aku kt uitm kuala pilah ini
dan berdoa
agar
ALLAH memberikan kekuatan kepada hati aku
apabila
tiba
hari
itu
:')
 
 
 


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH

Assalamualaikum.. ni sekadar perkongsian sahaja...ni pun dapat dr FB budak melaka yg garang tuh..heeee~~HUMAIRA*jgn mara ek**heeee..die punx taw blog aku ni kot..hehhee..anyway..thnks a lot humaira utk perkongsian ini. banyak input yg aku dapat...**siap study dgn maz tu yg x tahan..heee..kitaorg duk semngat tgk dalam buku solat sunat, sbb ada beberapa tu mcm xbape familiar n kene rujuk buku..syukur sbb mmg ada buku berkaitan...heee...so, maz ckp xpela..at least, kitaorg dpt belajar input baru ari ni..:) back to our topik, berikut adalah beberapa AMALAN HARIAN YG PERLU DIJAGA SECARA ISTIQAMAH **sama-sama kite cuba utk istiqamahkan : 1. SOLAT TAHAJUD ~di waktu 3/4 malam sekurang-kurangnya 2 rakaat & SOLAT SUNAT WITIR sekurangnya 1 rakaat sebelum masuk waktu subuh. ~TAHAJUD merupakan jalan org-org yg soleh, amalan para Nabi dan Wali-wali Allah yg trdahulu. ~sama-sama kita jgn tinggalknnya. SELEPAS SUBUH 2. ZIKIR 300 PAGI = 100x tasbih <subhanaallah>            

umur.jarak.= number??

assalamualaikum haaa.. ni nk kasik panas ke apa naik entry camni kan hihihi xde la juz cross in my mind selain yg first entry td ni adalah most thing yg sy pk juga hmmm kadang2 selalu gak tnya diri dan mak kenapa ea mak kenapa yg dtg kt kakngah ni yg umurnya boleh tahan la jauh beza*xnk ckp bape..hahahha* kenapa ea mak kenapa yg nmpk apa yg kngah ada ni yg mereka2 itu napa yg lain xnmpk sobs.. ok jwpn mak hmmmm..tgk la awk tu mcmana hahhahha kene dusshhhh depan muka tp mak mcm ok la kali ni so kira umur ni just number gak la kan hahhahha *tu assumption aku je* but actually umur itu mmg satu PERKARA PENTING sbnrnya yup mmg syg mmg suka mmg syg lah tp ada tapi ya kne realistik la sikit hidup kat dunia realiti BANYAK SIKIT skg yer la seme nk sweet je seme nk manis je seme nk ok je later on? owh negatif sangat kah sy? hahhahha haah mmg negatif dah hihihi tak la...sy sentiasa nk positif

rasa berdosa yg tidak sepatutnya~

RASA BERDOSA YANG TIDAK SEPATUTNYA. ~perkongsian daripada : http://langitilahi.com/319 Rasa berdosa adalah satu perasaan yang positif. Itu tandanya, jiwa kita masih hidup, hati kita masih peka. Mempunyai perasaan bahawa diri ini berdosa apabila melakukan kesalahan, adalah kunci utama untuk bergerak ke arah kebaikan. Menjadi satu masalah apabila kita kehilangan rasa berdosa apabila melakukan kesalahan, kerana pastinya ketiadaan rasa berdosa itu adalah kerana kita memandang kesalahan kita satu perkara yang normal. Namun, terdapat beberapa orang yang silap dalam memandang rasa berdosa ini. Kesilapan mereka, membuatkan rasa berdosa memberikan impak negatif di dalam kehidupan mereka. Mereka rasa berdosa, sehingga mereka tidak lagi bergerak ke arah kebaikan. Kerana mereka merasakan bahawa mereka kotor, dan tidak lagi boleh disucikan. Ini adalah rasa berdosa yang silap, dan tidak sepatutnya. Rasa berdosa yang sepatutnya Rasa berdosa yang sepatutnya, adalah membawa kepada peningkatan